نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طراح تسلا برای فورد خودرو می سازد

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروسازی فورد، به تازگی آلن کلارک (Alan Clarke) مهندس برتر تسلا را به عنوان طراح و مدیر جدید خود منصوب کرده است تا به پیشرفت این شرکت به سمت تولید خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۵ کمک کند.

کلارک در سال ۲۰۰۹ به تسلا پیوسته و چندین سمت مختلف را در این شرکت مشهور ساخت خودروهای الکتریکی ایفا کرد. از جمله مهمترین مسوولیت های وی در این زمینه می توان به فعالیت در قالب مهندس طراحی ارشد، مدیر ارشد مهندسی برنامه های جدید و مدیریت نوآوری اشاره کرد.

این مهندس ۳۵ ساله، نقشی کلیدی در توسعه تسلا مدل S ایفا کرده و بر طراحی محفظه باتری خودرو، سیستم تعلیق، فرمان و مکانیزم دستگیره بیرونی درهای این محصول نظارت داشت. او همچنین نقش مهمی در توسعه پیشرانه تسلا مدل X ایفا کرد.

گفتنی است علاوه بر موارد فوق، کلارک برنام به عنوان مهندس ارشد، طراحی نمونه اولیه تسلا رود استار را رهبری کرده و مراحل معماری خودرو را برای مدل 3 و مدل Y توسعه داده و عضو تیم مهندسی ساخت نمونه اولیه Cybertruck بود.

به گزارش سیناپرس، این طراح شناخته شده خودرو روز گذشته در صفحه  لینکدین خود فاش کرد که از این پس در توسعه خودروهای الکتریکی پیشرفته فورد، همکاری دارد.

پس از انتشار این خبر، بیش از ۷۰۰ نفر از جمله جیم فارلی مدیر عامل فورد برای وی نوشتند: خوش اومدی، آلن! 
جیم فارلی همچنین در صفحه وی نوشت:‌ خیلی خوب است که تو را در تیم طراحی خود دارم.

در این میان همچنین نظراتی از سوی کارمندان تسلا، از جمله آندرس بل، مدیر ارشد مهندسی تسلا، وجود داشت که برای آلن کلارک نوشت: شما تاثیر زیادی در تسلا گذاشتید و همکاری با تو برای ما یک امتیاز ارزشمند بود.
کلارک دومین مدیر برجسته تسلا است که در ۱۲ ماه گذشته پس از استخدام داگ فیلد، مهندس سابق تسلا، به فورد نقل مکان کرد.
فیلد قبلاً رئیس پروژه‌های ویژه اپل بود و بر توسعه ماشین الکتریکی و خودران مورد انتظار این غول فناوری نظارت داشت. در تسلا، او توسعه و تولید مدل ۳ را رهبری کرد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل