موتورسیکلت الکتریکی خورشیدی

به گزارش سیناپرس به نقل از yankodesign، کمپانی سوئدی دوچرخه سازی CAKE موتورسیکلت الکتریکی پایداری تولید کرده است که نخستین موتورسیکلت آفرود برقی سفارشی خود را در سال 2018 معرفی کرد و همیشه به دنبال ساخت موتورسیکلت های الکتریکی پایدار بوده است. 
این کمپانی در حال حاضر به دنبال حفاظت از حیات وحش آفریقا در برابر تهدید قریب الوقوع شکارچیان است و به همین منظور نمونه اولیه ای به نام Kalk AP تولید کرده که ضد شکارچی است و با انرژی خورشیدی شارژ می شود. 
پیشرانه این موتورسیکلت که با انرژی پاک کار می کند، سر و صدای کم تری ایجاد می کند و درنتیجه کم ترین مزاحمت را برای حیوانات وحشی بومی در زیستگاه های جانوری را دارد و نیز وسیله ای است که می توان بدون هوشیار کردن شکارچیان در حال پرسه در حیات وحش می توان آنها را به دام انداخت. 
این موتورسیکلت برای شارژ نیازی به اتصال بع شبکه برق نداشته و این امر به تطبیق پذیری در کار بدون تأخیر زمانی کمک می کند. این وسیله دو چرخ براساس موتورسیکلت اصلی Kalk ساخته شده است که با ورود آن به صحنه، حیات وحش را از سر و صدای اضافی راحت می کند. 
زمین های آفریقا برای تردد خودرو دشوار است و از این رو، موتورسیکلت  Kalk AP برای مقابله با دماهای شدید اصلاح شده و قطعات مکانیکی و الکتریکی در آن برای جلوگیری از آسیب گرد و غبار آب بندی شده اند. به گزارش سیناپرس، این موتورسیکلت خورشیدی برای تردد در شرایط گل آلود، مجهز به دو چرخ کوچک با تایری پهن تر است تا راحت تر بتواند فشار وارده را روی زمین پخش کرده و در چنین شرایطی کم تر باعث چسبندگی شده و فرد راحت با آن تردد کند.


از آنجایی که گل در چنین شرایطی یکی از مشکلات ترددی به شمار می رود، قسمت های مکانیکی موتورسیکلت به کم ترین بازدهی خود در زمان حرکت می رسند در حالی که گلگیرهای این موتورسیکلت به گونه ای طراحی شده اند که گل و آلودگی ها را از بین می برد. در این موتورسیکلت گشتاور در سرعت های پایین مهم تر از سرعت است بنابراین تنظیمات مکانیکی و نرم افزاری برای عملکرد بهینه آن ضروری است. 
یک گیره قابل جابه جایی برای روشنایی بهتر در این موتورسیکلت خورشیدی تعبیه شده و برای این منظور، اجزای بیرونی موتورسیکلت از یک پلیمر زیست تخریب پذیر تقویت شده با فیبر به Trifilon ساخته شده است. به گزارش سیناپرس، موتورسیکلت  Kalk AP محصول مشترک میان کمپانی CAKE، کالج حیات وحش آفریقای جنوبی و ایستگاه انرژی خورشیدی عظیم Goal Zero است.
برای افراد مبتدی، قرار است دو نمونه از این موتورسیکلت تولید شود که مجهز به پنلی خورشیدی و پرتابل شود. وزن این موتورسیکلت 22 و 600 کیلوگرم است. یک ایستگاه شارژ برای هر موتورسیکلت توسط کمپ حیات وحش برای شارژ بدون دردسر در نظر گرفته می شود. به گزارش سیناپرس، محیط بانان با کمک این موتورسیکلت های الکتریکی، گشت زنی های آنها را بی دردسرتر کرده و با خطر کم تری می توانند شکارچیان 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا