۳۲۰ میلیون دلار رمزارز سرقت شد

یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی که بلاک چین‌های اتریوم و سولانا را به هم متصل می‌کند، اخیراً قربانی یک حمله هکری شد که در پی آن بیش از ۳۲۰ میلیون دلار رمزارز به سرقت رفت.

توسعه‌دهندگان پلتفرم Wormhole  این دزدی را در حساب توییتر خود تأیید و اعلام کردند که این شبکه در حال حاضر از کار افتاده و تیم این شرکت در حال بررسی یک سوء استفاده بالقوه است. وب سایت رسمی این شرکت نیز اعلام کرد که پورتال به طور موقت در دسترس نیست.

سایتWormhole  شبکه‌ای است که به کاربران اجازه می دهد تا توکن های غیر قابل تعویض خود را بین سولانا Solana و اتریوم جابجا کنند.

دارندگان رمزارزها به طور معمول فقط در یک بلاک چین فعالیت نمی کنند، بنابراین برخی پلتفرم‌ها پل‌های زنجیره‌ای بین رمزارزها ایجاد کرده‌اند تا به کاربران اجازه دهند دارایی های دیجیتال خود را از یک زنجیره به زنجیره دیگر منتقل کنند.

این دومین سوء استفاده بزرگ در بخش رمزارز محسوب می شود و تا کنون بزرگترین حمله به بازار سولانا است. این رمز ارز به طور فزاینده ای در بازار رمز ارز توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) مورد توجه قرار گرفته است.

شبکه خبری سی ان بی سی CNBC به نقل از یکی از بنیانگذاران شرکت امنیت سایبری سرتیک CertiK گفت: هک 320 میلیون دلاری در Wormhole Bridge روند رو به رشد حملات علیه پلتفرم‌های بلاک چین را برجسته می کند. این حمله زنگ خطر در مورد امنیت بلاک چین را به صدا در آورده است.

پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر هدف چندین حمله هکری با ارزش بسیار بالا قرار گرفته‌اند. در ماه اوت، شبکه پلی Poly Network مورد حمله بزرگی قرار گرفت که در آن هکر بیش از 600 میلیون دلار توکن به سرقت برد.

منبع:تسنیم

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا