نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رکورد شکنی استقامت در مریخ

به گزارش سیناپرس، مریخ نورد Perseverance  که با نام های پشتکاری و استقامت شناخته می شود توانست با ثبت رکورد سفری به طول  245.76 متر در مریخ، رکورد طولانی ترین مسافت پیموده شده در طول یک روز در این سیاره را به خود اختصاص دهد.

در صفحه توییتری این مریخ نورد گزارش شده است که استقامت طولانی ‌ترین رانندگی را در یک روز مریخی یا sol را انجام داد. به گفته ناسا، پیش از این، این رکورد متعلق به مریخ نورد آپورچونیتی ناسا بود که در سال ۲۰۱۵ توانسته بود ۲۱۴ متر را در یک ماموریت طی کند.

در این توییت از زبان استقامت نوشته شده: پس از چند ماه کاوش در این منطقه، من در حال حرکت هستم. به لطف عملکرد خودران  می توانم مسیر های بیشتری را در یک روز بیش از هر زمان دیگری پوشش دهم.

گفتنی است این مریخ نورد برای چند هفته در محل خود چمباتمه زده بود تا مشکل فنی گیر کردن نمونه های سنگی در داخل سیستم خود را برطرف کند. به نظر می رسد که با رفع این مشکل، مریخ نورد اسقامت در آخرین لحظه قبل از حرکت چند کیلومتری به سمت دلتای مجاور خود، به انجام جستجوی لحظه آخری می ‌پردازد.

به گزارش سیناپرس، دلتا های مریخی مناطقی هستند که آب در آن جریان داشته و از نظر فنی می تواند محیطی غنی را برای ماموریت نهایی مریخ نورد برای جمع آوری نمونه هایی که می تواند میزبان میکروب های باستانی باشد، فراهم کند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: space.com
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل