نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تغییرات آب و هوایی بر گرایش سیاسی مردم تاثیر دارد

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد تجربه رویدادهای شدید آب و هوایی می تواند به طور قابل توجهی نگرانی های زیست محیطی و حمایت رای دهندگان از احزاب سبز را در میان شهروندان اروپایی افزایش دهد. این یافته‌ها می‌ تواند به ما کمک کند تا درک بهتری از عوامل تعیین کننده حمایت عمومی از احزاب سیاسی و نوع نگاه ان ها به اقدامات آب و هوایی داشته باشیم.

به باور کارشناسان، طی دو دهه گذشته، آگاهی از مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی در سراسر اروپا، همراه با افزایش سهم رای احزاب سبز و طرفدار محیط زیست در پارلمان اروپا، افزایش یافته است.

به گزارش سیناپرس،اگرچه تصور می شود تجربه گذشته از رویدادهای شدید آب و هوایی محرک مهم این تغییرات محسوب می شود اما شواهد محدودی از پیوندهای علمی بین تجربه، نگرانی های زیست محیطی و رفتارهای رأی دهندگان واقعی وجود دارد.

در واقع یافته های این مطالعه نشان می دهد افرادی که به نوعی مستقیم با یکی از بلایای طبیعی مواجه شده اند به دیدگاه احزاب مورد توجه خود از منظر زیست محیطی اهمیت زیادی قائل هستند و این موضوع برای سایر مردم نیز دارای درجه بالایی از اهمیت است.

طی این مطالعات، رومن هافمن (Roman Hoffmann)، یوناس پیسکر (Jonas Peisker)، رایا موتاراک (Raya Muttarak) و همکارانشان با استفاده از داده‌های بین المللی، نظرسنجی عمومی با وضوح بالا و داده‌ های انتخاباتی از اروپا، شواهدی ارائه می ‌کنند که نشان می‌ دهد ناهنجاری ‌های دما، دوره‌ های گرما و خشکسالی می ‌توانند به طور قابل‌ توجهی نگرانی‌ های زیست ‌محیطی مردم در ۳۴ کشور را افزایش داده و میزان محبوبیت احزاب سبز و طرفدار محیط زیست را افزایش می دهند.

به گزارش سیناپرس، نویسندگان این مطالعه همچنین تغییرات منطقه ‌ای را بررسی کرده و نشان می‌ دهند که این تأثیر در مناطقی با آب و هوای معتدل اقیانوس اطلس یا خنک ‌تر قاره‌ ای نسبت به مناطقی با آب ‌وهوای مدیترانه ‌ای گرم ‌تر آشکارتر است. تعدیل این پیش بینی ها توسط تولید ناخالص داخلی منطقه ای  GDP نشان می دهد که افزایش حمایت از اقدامات آب و هوایی در نتیجه تجربه رویدادهای شدید فقط در مناطقی با سطح درآمد شخصی بالاتر رخ می دهد.
شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Nature Climate Change منتشر شده است.

مترجم: مریم عالمی
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل