نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بررسی بیماری های قلبی، کلیوی و ریوی در مدرسه تابستانی رویان

دبیر علمی ششمین مدرسه تابستانی رویان با بیان اینکه ششمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان به صورت بین المللی و با حضور مهمانانی از پنج کشور دنیا برگزار می شود، افزود: در این دوره آموزشی روش های تشخیص و درمان بیماری های کلیوی، قلبی، کبدی و ریوی به صورت بین رشته ای بررسی می شود.

دکتر رضا مقدسعلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این مدرسه را آشنا کردن دانشجویان، محققان و پژوهشگران کشور با تازه ترین دستاوردهای علمی در این زمینه و فضای آموزشی خارج از کشور عنوان کرد و افزود: بر همین اساس از اساتید برجسته کشورهای بلژیک، آلمان، پرتغال، انگلیس و فرانسه دعوت شده تا این فضاهای آموزشی در این مدرسه تابستانی شبیه سازی و مفاهیم درسی به شرکت کنندگان منتقل شود. 
وی با اشاره به شعار این دوره از برگزاری مدرسه تابستانی رویان با عنوان 'علوم بین رشته ای برای پزشکی فردا' گفت: امروزه همه به این باور رسیده اند که درمان بسیاری از بیماری ها از طریق یک تخصص پزشکی امکان پذیر نیست و باید بیماری از جوانب مختلف بررسی شود بنابراین در این مدرسه بر همکاری بین علوم مختلف پزشکی در تشخیص و درمان بیماری ها تاکید می شود. 
مقدسعلی ادامه داد: در همین راستا سخنران بلژیکی در زمینه دیابت، سخنران فرانسوی در زمینه بیماری های کبدی، متخصص انگلیسی در زمینه مهندسی بافت، متخصص آلمانی در مورد بیماری های قلبی و سخنران پرتغالی در زمینه سلول های بنیادی خون ساز به ارایه تازه ترین مطالب مرتبط می پردازند. 
وی افزود: همچنین سخنرانی از اصفهان در زمینه بیماری های کلیوی و روش های ترمیمی بیماری های کلیه و دکتر حسین عزیزی سخنران ایرانی مقیم آلمان در مورد سلول های بنیادی سخنرانی خواهند کرد. 
مقدسعلی از برگزاری پنج کارگاه تخصصی در زمینه مسایل مرتبط با بیماری های کلیوی، کبدی، قلبی و ریوی خبر داد و گفت: در این دوره از مدرسه تابستانی رویان حدود 400 نفر شرکت خواهند داشت. 
دبیر علمی ششمین مدرسه تابستانی رویان، زیست شناسی تکوینی، سلول های بنیادی، زیست شناسی ترمیمی، پزشکی ترمیمی، بیوتکنولوژی جانوری، ژنتیک، زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست شناسی تولیدمثل و مهندسی سلول و بافت را از جمله محورهای اصلی این دوره آموزشی عنوان کرد. 
مقدسعلی اظهار کرد: از آنجایی که در آینده درمان بیماری ها وابسته به علوم بین رشته ای خواهد بود، در این دوره از مدرسه تابستانی رویان، پزشکان، پیراپزشکان و مهندسان رشته های مربوطه شرکت و در مورد همکاری در درمان بیماری های مختلف تبادل نظر خواهند کرد. 
دبیر علمی ششمین مدرسه تابستانی رویان، دانشجویان رشته های مختلف پزشک، پیراپزشکی و مهندسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، دامپزشکان، اعضای هیات های علمی را به عنوان گروه های هدف این دوره آموزشی عنوان کرد. 
ششمین مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان با شعار علوم بین رشته ای برای پزشکی فردا از سوم تا هشتم مردادماه جاری با حضور اساتید معتبر بین المللی در محل این پژوهشگاه برگزار می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل