تمام برف های المپیک زمستانی پکن مصنوعی است

به گزارش سیناپرس، شهر پکن به طور طبیعی محل مناسبی برای برگزاری مسابقات المپیک زمستانی محسوب نمی شود زیرا دامنه‌ های اطراف شمال غرب این شهر برای میزبانی بازی ‌های المپیک زمستانی بسیار خشک و گرم است، بنابراین برای اولین بار در تاریخ این بازی ‌ها، تمام این برف ‌ها ساخته دست بشر است.

به عبارت دیگر، طبق گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، ، تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین باعث شد که ما اولین بازی های المپیک زمستانی را با ۱۰۰ درصد برف مصنوعی تماشا کنیم.

در واقع، مطالعه ‌ای که اواخر سال گذشته در مجله Current Issues in Tourism منتشر شد، نشان داد که تنها یکی از ۲۱ شهری که در نیم قرن گذشته میزبان بازی‌های المپیک زمستانی بوده ‌اند، تا پایان این قرن دارای آب و هوای مناسب برای ورزش‌های زمستانی خواهد بود. به این ترتیب تنها گزینه موجود، استفاده از سیستم های تولید برف مصنوعی است.

به گزارش سیناپرس،استارت ‌آپ تولید برف تکنو آلپین مستقر در ایتالیا می‌گوید که ۳۵۰ تولیدکننده برف، هفت اتاق ماشین و ایستگاه پمپاژ مورد نیاز را برای این بازی ‌ها در اختیار دارند که دارای ۵۱ پمپ فشار قوی و ۹ برج خنک‌ کننده هستند. آن ها نزدیک به سه سال است که روی این مجموعه کار می کنند.

مایکل مایر، مدیر منطقه آسیا شرکت تکنو آلپین، در این رابطه گفت: ما بسیار مفتخریم که بگوییم تنها شرکتی هستیم که سیستم های برف سازی را برای بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن ارائه می دهیم.

به گزارش سیناپرس، مشکلات متعددی در مورد برف مصنوعی وجود دارد، از جمله این واقعیت که ایجاد آن به شدت انرژی بر است. کمیته بین المللی المپیک تخمین زده است که ۴۹ میلیون گالن آب برای ایجاد برف مورد نیاز المپیک استفاده خواهد شد که طبق گزارش رسانه ها این میزان آب برای استفاده آشامیدن نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر در روز کفایت می کند.
از سوی دیگر به نظر می رسد برف مصنوعی در مقایسه با برف طبیعی تفاوت هایی داشته و طبق گزارش ورزشکاران برجسته و گزارش جدیدی با عنوان شیب های لغزنده: چگونه تغییرات آب و هوایی بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را تهدید می کند، که توسط گروه اکولوژی ورزشی، دانشگاه لافبورو لندن در اوایل ژانویه منتشر شد، برف مصنوعی چندان ایمن نیست. 

به گزارش سیناپرس، لورا دونالدسون اسکی باز اسکاتلندی در این گزارش هشدار داد: برف های ایجاد شده توسط ماشین های برف ساز، بیشتر شبیه به یخ بوده و این موضوع می تواند جان ورزشکاران را تهدید کند. از سوی دیگر برای ساخت این برف از آب آشامیدنی استفاده می شود که این موضوع نیز عواقب ناخوشایندی در پی دارد.

مترجم: حمید تعالی
منبع:  futurism
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا