کتاب وارونگی افکار عمومی، علل، زمینه‌ها و پیامدهای پژوهش برتر شد

در آیین افتتاحیه دومین گردهمایی تحقیق در افکار عمومی ایران که در دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد، کتاب «وارونگی افکار عمومی، علل، زمینه‌ها و پیامدها» به همراه دو اثر دیگر از سایر پژوهشگران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان آثار برتر این دوره از گردهمایی معرفی شدند.

در ادامه مراسم نتایج و یافته های این پژوهش در نشستی اختصاصی که در محل گردهمایی با حضور داوران و کارشناسان برگزار شده بود، ارائه و با بیان اینکه «اعتماد» پربسامدترین مفهوم در بروز وارونگی افکار عمومی است، بر ضرورت جلوگیری از زایل شدن اعتماد عمومی نسبت به پیام/منبع/بستر و کانال انتقال پیام تاکید شد.

حجت الاسلام حسین حاجی پور، سپهر خلجی و علی صناعی سه برگزیده این دوره از گردهمایی تحقیق در افکار عمومی ایران، در سال ۱۴۰۰ بودند که با اهدای لوح و تندیس همایش تقدیر شدند.

برگزیده اثر «وارونگی افکار عمومی علل، زمینه ها و پیامدها» در ادامه این مراسم به سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت و تدریس خود در حوزه روابط عمومی و رسانه اشاره کرد و گفت: افکار عمومی از نیازهای فوری و مهم نظام حکمرانی است.

سپهر خلجی، موضوع پرداختن به افکار عمومی را از دغدغه های خود طی سالیان گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: این برگزیده امروز چکیده ای از رساله دکترای بنده محسوب می شود.

برگزیده اثر «وارونگی افکار عمومی علل، زمینه ها و پیامدها» همچنین با اشاره به نیاز انجام کار بیشتر روی این اثر تا تکمیل و به‌روزرسانی آن، ابراز امیدواری کرد تا اینگونه آثار تولیدی بتواند در افکار عمومی و جامعه تاثیرگذار باشد.

دومین گردهمایی سالانه تحقیق در افکار عمومی ایران به همت هسته افکار عمومی و تغییرات اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و با همکاری موسسه افکار سنجی دانشجویان ایران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران از ۱۶ بهمن آغاز شد و تا ۲۰ بهمن ادامه خواهد داشت.

کتاب پژوهشی «وارونگی افکار عمومی» در سال ۱۴۰۰ از سوی انتشارات خبرگزاری فارس منتشر شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا