نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تعریف جدید محققان از کووید طولانی مدت کودکان

به گزارش سیناپرس، محققان بین الملل در یک مقاله پژوهشی که اخیرا منتشر شده است، اولین تعریف جامع از معنای کووید طولانی مدت را در کودکان و نوجوانان به طور رسمی ارائه داده اند.

به گفته آن ها، این تعریف، مکمل تعریف پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای کووید طولانی مدت در بزرگسالان است و اگر به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، به طور قابل توجهی به تقویت پایه شواهد در مورد این وضعیت ناتوان کننده کمک خواهد کرد.

تعریف کووید طولانی مدت در کودکان و نوجوانان به این معنا است که فرد، پس از ابتلای اولیه و آلوده شدن به عفونت ویروس SARS CoV-2 حداقل یک علامت فیزیکی را به صورت پایدار برای دست کم 12 هفته نشان دهد.

تعدد گسترده تعاریفی که تا پیش از این در خصوص کووید طولانی مدت وجود داشت که همگی نیز از نظر تعداد، نوع و مدت علائم متفاوت بودند، تخمین شیوع این بیماری و تلاش‌های تحقیقاتی مربوطه را با مشکل مواجه کرده بود.

محققان موسسه سلامت کودک UCL بریتانیا به عنوان مجریان این تحقیق توضیح می‌دهند که داشتن یک تعریف جامع و به طور گسترده ای پذیرفته شده در این خصوص، پژوهشگران این حوزه را قادر می‌سازد تا مطالعات مربوط به شیوع، سیر بیماری و پیامدهای آن  را به‌طور قابل اعتمادی مقایسه و ارزیابی کنند و تصویر دقیق‌تری از تأثیر واقعی این بیماری در جوامع ارائه دهند.

حال آنها به تعریفی از مشخصات مختلف و علائم بیماری کووید طولانی مدت دست یافته اند که مورد تایید بیش از 120 متخصص بین المللی در این حوزه است.

به گزارش سیناپرس، بر اساس این تعریف کووید طولانی مدت در کودکان و نوجوانان به این معنا است که فرد، پس از ابتلای اولیه و آلوده شدن به عفونت ویروس SARS CoV-2 حداقل یک علامت فیزیکی را به صورت پایدار برای دست کم 12 هفته نشان دهد.

این علائم بایستی به شکلی باشند که روی عملکرد روزمره فرد تأثیر گذاشته و احتمال ادامه یافتن آن ها وجود داشته باشد. علائم فوق همچنین می توانند در طول زمان تغییر کرده و یا عود کنند.به گزارش سیناپرس، یافته های این پژوهش در نشریه Archives of Disease in Childhood منتشر شده اند.

مترجم:رها امیدوار
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل