نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روبات های فضانورد در مدار خورشید مستقر می شوند

به گزارش سیناپرس، استیو یورچیک (Steve Jurczyk) مدیرعامل کوانتوم در این باره گفت: هدف نهایی پروژه فوق، فراهم کردن دسترسی آسان و ارزان‌ تر به فضا و همچنین محدود کردن زباله‌ های موجود در مدار زمین است.
یورچیک که در سال ۲۰۲۱ ناسا را ترک کرد، در این رابطه گفت: ما یک ریتم منظم برای پرتاب ‌ها داریم و همه چیزهایی را که برای یک مأموریت فضایی لازم است از جمله پرتاب، ارتباطات و خدمات در فضا را مد نظر قرار داریم.

فضاپیمای کوانتوم به اعماق فضا به سمت نقاط گرانشی معروف به لاگرانژ ۱ یا لاگرانژ ۲ می رود، جایی که تلسکوپ فضایی جیمز وب به آنجا رسیده است. نقاط لاگرانژ تا حدودی پایداری دارند و به نگه داشتن فضا پیماها در نزدیکی زمین در حین چرخش به دور خورشید کمک می کنند.

یورچیک در ادامه گفت:این شرکت قصد دارد اولین نمونه اولیه یا مسیر یاب خود را در سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۲ شمسی) به لاگرانژ ۱ پرتاب کند. این پرتاب تقریباً در حدود ۱.۶میلیون کیلومتر از زمین در جهت خورشید است.

او در ادامه توضیح داد: ما در مرحله طراحی ماموریت هستیم و در تلاشیم تا الزامات این سفر را در یک ماهواره نسبتا کوچک بگنجانیم. وی افزود: ما در حال برنامه ریزی یک ماموریت سنجش از راه دور برای سنجش زمین و ماه هستیم.

یورچیک گفت: با استقرار فضا پیما در نقطه لاگرانژ، چنین ماهواره‌ هایی می‌ توانند انرژی یا سوخت نسبتا کمی را برای ماندن در موقعیت خود مصرف کنند، در حالی که نزدیک ‌تر بودن به زمین به مصرف سوخت‌ بیشتر رانشگر برای حفظ موقعیت نیاز دارد.

به گزارش سیناپرس، نقاط لاگرانژ امکان مشاهده گسترده زمین و ماه را در حین حرکت در مدارشان فراهم می کند که به گفته یورچیک برای بسیاری از مشتریان فضایی و وزارت دفاع ایالات متحده جالب است.

او گفت: شرکت کوانتوم از روبات‌های فضایی می ‌خواهد تا به فضا پیماها سرویس داده، آنها را سوخت ‌گیری کرده و فضا پیماها را در پایگاه‌های روباتیک بزرگ‌ تر نصب یا حذف کنند.
یورچیک در انتها گفت: شرکت‌ها و فعالیت‌های فضایی تجاری به‌ ویژه در پنج سال گذشته با کمک ناسا بسیار پیشرفت کرده ‌اند. 

مترجم: فاطمه امینی
منبع: upi
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل