تولید پنیر با یک نوع قارچ ذره بینی

مهرداد آذین، مجری طرح تولید آنزیم گیاهی برای عمل آوری پنیر در گفتگو با مهر، افزود: برای عمل آوری پنیر از آنزیم های حیوانی و نو ترکیب استفاده می کنند که این نوع آنزیم ها ممکن است خطراتی برای سلامتی انسان داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی از روش های سنتی در فرآوری پنیر استفاده از آنزیم های موجود در معده حیوانات نشخوار کننده است که این روش کار غیر علمی و در برخی موارد غیر بهداشتی است.

این پژوهشگر تصریح کرد: در برخی موارد نیز از آنزیم های نو ترکیب استفاده می شود که هنوز میزان سلامت این آنزیم ها نیز مشخص نیست بنابراین صنایع لبنیاتی کشور مجاز به استفاده از این نوع آنزیم در تولید محصولات خود نیستند.آذین خاطرنشان کرد: در این تحقیق آنزیم های جایگزین برای عمل آوری پنیر بررسی شد و در نهایت توانستیم از یک نوع قارچ ذره بینی آنزیم مورد نیاز را استخراج کنیم که نحوه عملکرد این آنزیم مانند آنزیم های مورد استفاده در صنایع لبنیاتی است.

وی با بیان اینکه آنزیم های مورد استفاده برای عمل آوری پنیر در صنایع کشور وارداتی است، عنوان کرد: این آنزیم گیاهی با همکاری یکی از شرکت های لبنیاتی در مقیاس آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گرفته و تاییدیه های لازم را دریافت کرده است.

تولید آنزیم گیاهی برای عمل آوری پنیر با همکاری پژوهشکده زیست فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران طراحی و اجرا شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا