نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بیشتر پزشکان فقط ۱۱ ثانیه به بیماران فرصت شرح حال می دهند

به گزارش سیناپرس، آیا تا به حال احساس کرده اید که وقتی برای ویزیت وارد یک مطلب یا اتاق پزشک می شوید، پزشک عجله دارد که سریع تر نسخه ای برایتان بپیچد و برود سراغ بیمار بعدی؟ نتایج یک مطالعه نشان می ‌دهد که پزشکان به طور متوسط ۱۱ ثانیه به بیمار فرصت می‌ دهند تا شرح حال داده و مشکل خود را بیان کند.
محققان دانشگاه فلوریدا به این نتیجه رسیدند که با تمام زمان انتظاری که پس از رسیدن به مطب پزشک می گذاریم، به نظر می رسد پزشکان کمترین صبر را نشان داده و با بی حوصلگی بیمار را معاینه کرده و نسخه می پیچند. این مطالعه نشان می دهد که فقط یک سوم پزشکان به بیماران زمان کافی برای ارائه شرح حال می دهند.
نتایج این تحقیقات مشخص کرده که ما از دستیابی به مراقبت بیمار محور فاصله داریم و متخصصان پزشکی در مقایسه با پزشکان مراقبت ‌های اولیه و عمومی، بیشترین عجله را برای معاینه و درمان بیمار داشتند.
سینگ اوسپینا (Singh Ospina) سرپرست این تیم تحقیقاتی، در یک پروژه پژوهشی به بررسی جریان گفتگو بین پزشکان و بیماران پرداختند. محققان می‌ خواستند ببینند بیمار چقدر می تواند بحث و شرح حال خود را مدیریت کند. آنها ویدیوهایی را از مشاوره های پزشکی که در کلینیک های سراسر ایالات متحده به عنوان جلسات آموزشی برای پزشکان بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ فیلمبرداری شده بود، تهیه کردند.
این تیم به طور خاص دقایق اولیه ۱۱۲ مشاوره را تجزیه و تحلیل کرده و به دنبال یافتن این بود که پزشکان چقدر به بیماران اجازه ارائه شرح حال می دهند. وقتی به بیماران فرصت داده شد تا راجع به مشکل و بیماری خود صحبت کنند، محققان پاسخ ها را زمان بندی کرده تا ببینند آنها چه مدت می توانند شرح حال دهند، تا اینکه پزشک صحبت آنها را قطع کند.
نتایج نشان می ‌دهد که فقط ۳۶ درصد از پزشکان سؤالاتی می‌ پرسند که به بیماران اجازه می ‌دهد شرح حال دهند، اما دو سوم (۶۷ درصد) از این بیماران پس از پاسخ ‌دهی کوتاه صحبت هایشان قطع می شود. محققان محاسبه کردند که پزشکان به طور متوسط ۱۱ ثانیه پاسخ بیماران را شنیده و سپس شرح حال آنها را قطع کردند. 
محققان همچنین دریافتند که تنها ۲۰ درصد از متخصصان به بیماران این فرصت را می ‌دهند که در ابتدای جلسه مشاوره، مشکل خود را شرح دهند. البته، دلیل موضوع فوق می تواند این باشد که پزشکان قبلاً از طریق ارجاع یا پرس و جو از یک پرستار در مورد مشکل بیمار مطلع شده اند. برعکس، نیمی از پزشکان مراقبت های اولیه که در این مطالعه بررسی شدند، شرح حال بیمار را در زمانی بسیار کوتاه جویا شدند.
محققان معتقدند فرسودگی شغلی که بسیاری از پزشکان آن را تجربه می ‌کنند، می ‌تواند مانع از برآورده کردن کافی نیازهای بیمارانشان شود. عوامل دیگر شامل محدودیت زمانی یا عدم دریافت آموزش کافی قوی در مورد نحوه برقراری ارتباط صحیح با بیماران است.
شرح کامل این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله پزشکی داخلی عمومی (General Internal Medicine) منتشر شده و قابل دسترس است. 

مترجم: زهرا همراز
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل