رونمایی رسمی از لکسوس RZ جدید ۲۰۲۲

به گزارش سیناپرس، لکسوس RZ  محصول جدید الکتریکی این شرکت محسوب می شود که در اواخر سال گذشته و زمانی که تویوتا و لکسوس ۱۵ خودروی مفهومی کاملاً جدید الکتریکی را معرفی کردند، پیش‌نمایش داده شد.  این خودرو بر اساس پلتفرم e-TNGA تویوتا است اما با تغییرات سفارشی با هدف ارتقای تجربه رانندگی به سطح بعدی ارائه می شود. بر اساس اطلاعات موجود، اندازه این خودرو مشابه کراس اوور NX است از نظر ظاهری نیز شباهت زیادی با این محصول دارد.

عکس‌های جدید منتشر شده به عنوان بخشی از داده‌های فروش جهانی لکسوس در سال ۲۰۲۱، دید واضحی از RZ به ما می‌ دهد. طراحی این خودرو نسبت به کانسپت نمایش داده شده در دسامبر تغییری نکرده است و ظاهر کلی آن شبیه به سوبارو سولترا و تویوتا bZ4X است که پلتفرم مشترکی دارند. اگرچه در لکسوس RZ  یک ستون مشکی به ایجاد ظاهری ساده‌ تر کمک می ‌کند.

این خودرو مانند RZ  دو قلوی خود یعنی تویوتا و سوبارو، یک شاسی بلند سنتی نزدیک ‌تر به زمین محسوب شده و همچنین تعدادی از نشانه‌ های طراحی جدید را که برای اولین بار در آن مفهوم دیده شد، ارائه می‌کند.با این حال، قسمت عقب RZ کاملاً متفاوت از دو خودروی دیگر است. میله چراغ عقب باریک و نام تجاری مشخص، ویژگی هایی که در اصل در مفهوم LF-Z یافت شده و احتمالاً بخشی از ظاهر خودروهای الکتریکی لکسوس را تعریف می کنند.

به گزارش سیناپرس، پاسکال روچ معاون اروپایی این برند، درباره لکسوس RZ گفت که اولویت لکسوس ارائه عملکرد رانندگی هیجان انگیز است. وی در ادامه توضیحات خود افزود: شرکت لکسوس انواع خودرو های برقی آینده را ارائه خواهد کرد که  از موقعیت اسپرت این برند حمایت می کنند.
RZ دارای فناوری چهار چرخ متحرک و فرمان بی سیم کاملاً متغیر خواهد بود و نوید تعادل در هنگام پیچیدن و ثبات جاده‌ای باورنکردنی را می ‌دهد.

تغییرات سفارشی از جمله موتورهای سبک تر و فشرده تر، افزایش استحکام بدنه و فناوری چهارچرخ متحرک کاملاً متغیر Direct4 خود لکسوس -با هدف ارائه تجربه رانندگی در جاده ،جذاب و با ارزش است.

به گزارش سیناپرس، سیستم Direct4 به RZ این امکان را می‌دهد تا در یک چشم بهم زدن، قدرت را در هر دو محور تقسیم کرده و اساساً مطابق با شرایط، فوراً بین جلو، عقب و چهار چرخ متحرک سوئیچ کند.
در خاتمه گفتنی است لکسوس از این تنظیمات در تمام خودروهای الکتریکی سفارشی آینده خود استفاده خواهد کرد که این امر نشان می دهد هر کدام از یک موتور دوقلو استفاده خواهند کرد.

مترجم: ابراهیم خسرو پرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا