نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ناسا سرنوشت نهایی ایستگاه مداری زمین را مشخص کرد

به گزارش سیناپرس، ایستگاه بین المللی فضایی به روزهای آخر حیات خود نزدیک شده و ناسا در حال ارائه جزئیات جدیدی در مورد چگونگی تبدیل این ایستگاه به یک مرکز تجاری در پایان این دهه است. بر این اساس ناسا قصد دارد ایستگاه فضایی بین‌المللی را در پایان روزهای عملکرد خود  به اقیانوس آرام منتقل کرده تا در ژانویه ۲۰۳۱ به حیات آن پایان دهد.

بر این اساس سازمان فضایی ناسا در گزارش انتقال ایستگاه فضایی بین‌المللی که اخیرا منتشر شد، اعلام کر:  قصد دارد ایستگاه فضایی بین‌المللی را تا حد امکان پایین آورده و ورود ایمن آن را به جو تضمین کند.

گفتنی است قبل از اینکه ایستگاه فضایی بین المللی به اقیانوس آرام سقوط کند، آژانس فضایی بر امضای قراردادهای تجاری جهت استفاده از این ایستگاه طی سال های قبل از سال ۲۰۳۱ متمرکز شده است. این کشور قبلاً یک قرارداد برای اتصال ماژول های تجاری به بندرگاه ایستگاه فضایی منعقد و توافق نامه هایی را برای طراحی سه ایستگاه فضایی تجاری آزاد پرواز دیگر امضا کرده است.

ناسا در این گزارش گفت: صنعت فضایی ایالات متحده در حال توسعه این مقاصد تجاری است تا قادر باشد در اواخر دهه ۲۰۲۰ خدمات مناسبی برای مشتریان دولتی و خصوصی در ایستگاه فضایی، ارائه دهد.

به گزارش سیناپرس، این گزارش در پی تعهد دولت بایدن در ۳۱ دسامبر برای تمدید فعالیت ایستگاه بین المللی فضایی تا سال ۲۰۳۰ است. پیش از این قرار بود در سال ۲۰۲۴ استفاده از ایستگاه مداری زمین متوقف شود.
در حالی که ایستگاه فضایی بین المللی وارد دهه سوم فعالیت خود می شود، ناسا تمام تلاش خود را برای ایجاد اشکال جدیدی از اکتشافات فضایی دارد.
به همین دلیل فیل مک‌آلیستر، مدیر فضای تجاری مقر ناسا در بیانیه‌ ای گفت: ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن درس‌ های آموخته ‌شده و تجربیات عملیاتی خود با بخش خصوصی هستیم تا به آنها کمک کنیم مقاصدی امن، قابل اعتماد و مقرون به صرفه در فضا ایجاد کنند.

به گزارش سیناپرس، بر این اساس ناسا  خدمات مورد نیاز خود را در ازای دریافت هزینه ان ها به شرکت های خصوصی ارائه کرده و به آن ها اجازه استفاده از ایستگاه بین المللی را خواهد داد.. این امر باعث صرفه جویی در هزینه های آژانس می شود تا بتواند بر ماموریت های خود به ماه و مریخ تمرکز کند.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: cnet
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل