نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیشگیری و درمان کرونا به کمک داروی جدید

به گزارش سیناپرس، در پی نتایج موثر و امیدوار کننده داروی جدید ساخته شده برای درمان کرونا،  وزارت بهداشت روسیه به آژانس پزشکی- بیولوژیکی فدرال این کشور (FMBA) اجازه داد تا مرحله سوم آزمایشات بالینی داروی موثر برای درمان ویروس کرونا که با نام  Mir-19 معرفی شده است آغاز شود.
بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در این رابطه، آزمایش های بالینی مرحله سوم میر ۱۹  در یازده سازمان پزشکی برگزار می شود که حدود ۱۲۷۴ بیمار در آن شرکت خواهند کرد.

وزارت بهداشت روسیه Mir-19 را در ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۱  ثبت کرد. این دارو توسط آژانس بیولوژیکی پزشکی فدرال روسیه برای پیشگیری و درمان عفونت  ناشی از کرونا ویروس از طریق تجویز ریوی یا اسپری آن داخل بینی ساخته شده است. به گزارش خبرگزاری sinapress، این دارو از تکثیر ویروس در بافت میزبان جلوگیری کرده و همچنین از شدید ترین اشکال بیماری و همچنین اجازه بروز مشکلات جدی ناشی از کرونا از قبیل  پنومونیت و سندرم های دیسترس تنفسی حاد را نمی دهد.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر، این دارو فقط در بیمارستان ها مورد استفاده قرار گرفته و تاثیرات اصلی و جانبی آن روی بیماران داوطلب در حال مطالعه است. پژوهشگران امیدوارند در صورت تایید نهایی این دارو، امکان درمان سریع و موثر بیماری کووید ۱۹ فراهم شده و به این ترتیب با استفاده از ترکیب دوگانه واکسن و داروی موثر، همه گیری کرونا به طور کامل مهار شود.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل