نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش دوبرابری بستری شدن در بیمارستان به دلیل فشار خون

به گزارش سیناپرس، نتایج تحقیقات پژوهشگران جدید نشان می دهد که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴  میزان بستری شدن به دلیل فشار خون خطرناک در ایالات متحده بیش از دو برابر شده است. این جهش در بستری شدن در بیمارستان به دلیل آنچه بحران فشار خون بالا  نامیده می شود، رخ داده و کمابیش در همه جای جهان قابل مشاهده است.
دکتر جوزف ابینگر، تخصص قلب و عروق و مدیر تجزیه و تحلیل بالینی در موسسه قلب اسمیت در مرکز پزشکی Cedars-Sinai در لس آنجلس و سرپرست این تیم مطالعاتی درباره موضوع فوق گفت: اگرچه افراد زیادی در طول چند سال گذشته توانسته ‌اند فشار خون خود را مدیریت کنند، اما همچنان شاهد این هستیم که افراد زیادی به این دلیل در بیمارستان ها بستری می شوند.
تجزیه و تحلیل ابینگر و همکارانش از پایگاه داده ای به نام نمونه ملی بستری نشان داد که بستری شدن در بیمارستان برای بحران های فشار خون در سال ۲۰۱۴ بیش از دو برابر بیشتر از سال ۲۰۰۲ بود.

در طول دوره مطالعه، بیش از ۹۱۸ هزار مورد بستری در بیمارستان و نزدیک به ۴۴۰۰ مرگ درون بیمارستانی مربوط به بحران فشار خون در این کشور وجود داشت.
محققان دریافتند که زنان و مردان نرخ مرگ و میر مشابهی داشتند و اگر زنان مشکلات سلامتی کمتری نسبت به مردان داشتند.

به گزارش سیناپرس، ابینگر در بیانیه خبری مرکز پزشکی پیشنهاد کرد که دلایل مختلفی وجود دارد که  نشان می دهد چرا بستری شدن در بیمارستان برای بحران فشار خون بالا در حال افزایش است. تعداد فزاینده ای از بیماران ممکن است در تهیه داروهای فشار خون مشکل داشته باشند، بنابراین ممکن است دوزهای ناکافی از داروها را مصرف کرده یا اصلا این داروها را مصرف نکنند.

همچنین، افراد فقیرتر ممکن است دسترسی محدودی به مراقبت‌های بهداشتی داشته و  مشکلات مالی و سایر عواملی مانند  اجتناب از رژیم غذایی پر نمک، عدم تحرک، سیگار کشیدن یا سایر رفتارهای ناسالم که می‌تواند به فشار خون بالا کمک کند.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: upi
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل