مسواک زدن در دوره کرونا کمتر شد

به گزارش سیناپرس، رعایت بهداشت دهان و دندان که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و مراقبت های دهان و دندان را شامل می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. دندانپزشکان توصیه می کنند باید حداقل دو بار در روز مسواک زد و به طور مرتب لثه و دندان ها را تحت چکاپ دکتر قرار داد.

یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که در طول همه گیری ویروس کرونا، از هر پنج نفر، یک نفر بهداشت دهان و دندان خود را نادیده گرفته است. 
نظرسنجی OnePoll از دو هزار بزرگسال در بریتانیا نشان می دهد که این افراد فقط یک بار در روز مسواک می زنند و بیش از یک چهارم اعتراف کرده اند که اصلا نخ دندان نمی کشند.
به گفته دکتر الکس جورج (Alex George)، دهان دروازه ای برای سلامت کلی بدن است. این موضوع مسائلی مانند مشکلات لثه را با مشکلات سلامتی از جمله دیابت، بیماری های قلبی – عروقی، بیماری های تنفسی و حتی زوال عقل مرتبط کرده است، به همین دلیل بسیار مهم است که مراقبت از دهان خود را به عنوان بخشی از یک روال سلامت گسترده تر در نظر بگیرید.

نظرسنجی مذکور نشان می دهد که ۲۲ درصد از بریتانیایی ها اعتراف می کنند که حداقل سه روز متوالی را بدون مسواک زدن می گذرانند. به گزارش سیناپرس، بیش از یک چهارم (۲۸ درصد) فکر نمی کنند سلامت دهان و دندان عوارض جانبی برای سلامت ایجاد کند. تقریباً یک چهارم پاسخ دهندگان در سال ۲۰۲۱ به دندانپزشک مراجعه نکردند. از هر ۲۰ نفر یک نفر اعتراف می کند که فقط هر شش ماه یک بار مسواک خود را عوض می کند. 
وقتی در مورد دلایل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان از آنها پرسیده شد، ۳۶ درصد معتقدند فقط مسواک زدن را فراموش کرده بودند و این اتفاق خاصی نیست.

با این حال، ۲۸ درصد دیگر معتقدند مسائل بهداشتی دیگر نسبت به بهداشت دهان و دندان در اولویت قرار دارد. یک چهارم بزرگسالانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، مدعی شدند که مراقبت از دهان را به عنوان یک کار طاقت فرسا و گامی در جهت مراقبت از سلامت کلی خود نمی بینند.
یک نظرسنجی جداگانه از دندانپزشکان نشان داد که ۸۲ درصد بیماران، پیگیری های سلامت دهان و دندان خود را در طول همه گیری کاهش دادند. دندان درد و ایجاد پلاک شدید، دو عارضه شایع سلامت دهان و دندان در این دوران محسوب می شوند. 
به گفته دکتر مونک واسانت (Monk Vasant) عوامل اجتماعی پیرامون همه گیری مانند قرنطینه منجر به کاهش سلامت دهان و دندان بسیاری از مردم شده است. به گزارش سیناپرس، مردم نمی دانند که مسواک نکردن دو بار در روز، حتی برای دو هفته، می تواند منجر به ایجاد پلاک شود که تأثیری ماندگار خواهد داشت. همین مسئله باعث شده تا ما شاهد افزایش مراجعه بیماران به دلیل بیماری لثه و پوسیدگی دندان باشیم. 

دکتر واسانت با اشاره به اینکه سلامت دهان و دندان از خانه شروع می شود، نه از روی صندلی دندانپزشکی، توصیه می کند حداقل دو بار در روز به مدت حداقل دو دقیقه مسواک بزنید و هر سه ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید. استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید با ترکیبات ضد باکتریایی که بر کل دهان و نه فقط دندان ها تأثیر می گذارد، برای بهداشت دهان و دندان نیز مفید خواهد بود.

مترجم: زهرا همراز
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا