دولت فردا را عزای عمومی اعلام کرد

هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای با تسلیت رحلت شیخ الفقها، آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی طاب ثراه به حضرت بقیه‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و مردم شریف ایران، فردا چهارشنبه را به منظور بزرگداشت مقام شامخ مرجعیت، در سراسر کشور عزای عمومی و در استان قم تعطیل رسمی (عمومی) اعلام کرد.

آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی پس از دوره‌ای بیماری، شب گذشته در پی ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

این فقیه اهل‌ بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود و در مقطع حضورش در شورای استفتای آیت‌الله بروجردی، کتاب منتخب الاثر درباره امام زمان (عج) را به توصیه استاد خود نوشته است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی که از او به‌عنوان «شیخ المراجع» یاد شده، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخت و عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (ره) از جمله فعالیت‌های سیاسی این مرجع فقید بوده‌ است.

از این مرجع عالیقدر بیش از ۸۰ عنوان کتاب از جمله آثاری همچون منتخب‌ الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقهیه برجای مانده که برخی از آنها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا