نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چرا دستمزد زنان کمتر از مردان است؟

به گزارش سیناپرس، به طور عمومی و در بیشتر مناطق جهان، درآمد مردان بیشتر از زنان است اما این موضوع به دلیل توانایی و قوی تر بودن آنها در انجام کارها و یا قابلیت هایشان در مذاکره بر سر حقوق نیست.

نتایج یک مطالعه جدید روی دلیل شکاف دستمزد جنسیتی که می گوید زنان در مذاکره بر سر حقوق بدتر عمل می کنند را رد می کند. محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در این باره معتقدند هر دو جنسیت به یک اندازه در انجام معاملات پرسود عملکرد بدی دارند. 
دکتر گیل لوکاس (Gale Lucas)، استادیار پژوهشی مؤسسه فناوری‌ های خلاق در این رابطه می گوید: بیشتر افراد به طور کلی در مذاکره خوب نیستند و به ویژه در علم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات (STEM) نیاز به یک نوع آموزش خاص وجود دارد. 
محققان یک هوش مصنوعی مجازی برای آزمایش مهارت های مذاکره بدون دانستن هویت جنسی ۴۴۰ شرکت کننده که موقعیت مهندسی نرم افزار به آنها پیشنهاد شده بود، ایجاد کردند.به گزارش سیناپرس، این تیم خاطرنشان کرد که استفاده از یک نماینده مجازی برای مطالعه تفاوت های مذاکره مفید است. به گفته دکتر لوکاس در نهایت، این نماینده مجازی قرار نیست افراد را قضاوت کرده یا به آن ها رتبه دهد.

علاوه بر این، عوامل مجازی تعصبات انسانی و محدودیت‌ های ربات ‌های اسکریپت‌ شده را دور می ‌زنند. عامل مجازی همچنین می‌ تواند شامل تهدیدات کلیشه‌ ای باشد که سوگیری‌ های جنسیتی را القا می ‌کند تا محققان بتوانند درک کنند که چگونه سوگیری ‌های جنسیتی ممکن است بر محیط کار تأثیر بگذارد.

به گزارش سیناپرس، پیش از مذاکره برای هر بسته حقوقی، شرکت‌ کنندگان باید حداقل انتظاری از دستمزد را ارائه کرده و توضیح می ‌دادند که چقدر برای مزایایی مانند حقوق، گزینه‌ های سهام یا پاداش ‌ها ارزش قائل هستند. به گزارش سیناپرس، حدود ۴۳ درصد از شرکت کنندگان اصلاً مذاکره نکردند. آنهایی که مذاکره کردند، چه مرد و چه زن، مهارت های مذاکره ضعیفی را در مواجهه با عامل مجازی از خود نشان دادند.

با این حال، در تاکتیک‌ های مذاکره زنان و مردان نیز تفاوت ‌هایی وجود داشت. به گزارش سیناپرس، بر این اساس مشخص شد زنان نیز به خوبی مردان در هنگام مذاکره بر سر حقوق شخص دیگری مذاکره می کردند. با این حال، وقتی نوبت به معامله خودشان رسید، عملکرد زنان در مذاکره با حقوق خود بدتر از مردان بود.

دکتر پیتر کیم (Peter Kim) از دانشکده بازرگانی مارشال دانشگاه کالیفرنیای جنوبی خاطر نشان کرد: چنین تفاوت‌ هایی ممکن است به دلیل ترس از انگ اجتماعی علیه زنانی باشد که به دنبال سود بیش از حد برای خود هستند، ننگی که معمولاً برای زنان دشوار است که به تنهایی با آن مواجه شوند. 

طی این مطالعه، افرادی که مذاکره کردند، توانستند بسته اولیه خود را در مقایسه با کسانی که مذاکره نکردند، ۱۳ هزار دلار بیشتر افزایش دهند. به گزارش سیناپرس، زنان همچنین در طول فرآیند مذاکره ارزش اختیارات سهام را کمتر از مردان درخواست کردند.
خلاصه این تحقیقات و یافته های حاصل از آن به تازگی در کنفرانس بین المللی st ACM21 در مورد عوامل مجازی هوشمند ارائه شد. 

مترجم: مولود یوسفی
منبع: studyfinds 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل