نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف دارویی برای درمان بیماری های کبدی

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهند استفاده از دو گروه از داروهایی که عمدتا جهت درمان بیماری نقرس استفاده می شوند ؛ به طور بالقوه توانائی درمان برخی از بیماری های کبدی از جمله التهاب کبد و آسیب های وارد شده به این عضو حساس و مهم بدن بر اثر رفتارهای نادرست تغذیه را دارد . بر اساس آمارهای رسمی ، مصرف بیش از حد مشروبات الکلی در بسیاری از جوامع دنیا سبب بروز این نارسائی های کبدی می شود . لازم به ذکر است که کارشناسان اعتقاد دارند علی رغم مثبت بودن نتایج اولیه تحقیقات این روش درمانی جدید ، باید آزمایش های بالینی بیشتری روی نمونه های انسانی و افراد داوطلب دارای بیماری انجام شود تا از این طریق بتوان به میزان دقیق تاثیر گزاری این دارو ها پی برد .

 جیونجی سزابو Gyongyi Szabo پژوهشگر دانشگاه ماساچوست University of Massachusetts که در این مطالعات شرکت داشت اعلام کرد : " مطالعات فوق می تواند در درمان برخی از بیماران که دارای عارضه کبدی شدید هستند مورد استفاده قرار گرفته و به این ترتیب امیدهای بیماران دارای هپاتیت ناشی از مصرف الکل که به صورت بالقوه کشنده است ، برای بهبود و درمان افزایش پیدا خواهد کرد . "

این پژوهشگر و تیم وی برای دستیابی به نتایج  فوق ، از سلول های ایمنی استخراج شده از داوطلبان انسانی  به همراه چهار گروه از موش ها استفاده کرده و این نمونه ها را مورد مطالعه قرار دادند . در آزمایش های انجام شده روی نمونه های انسانی ، سلول های ایمنی انسان استخراج شده و در محیط آزمایشگاهی در معرض مواد مخرب و شرایط مشابه آسیب های وارد شده در بیماری hepatocytes ناشی از الکل قرار گرفتند . نتایج به دست آمده ، نشان می دهد که  اسید اوریک  uric acid  و آ. ت . پ ATP ( ترکیبی که بر اثر بیماری hepatocytes ناشی از الکل به وجود می آید ) موجب برانگیخته شدن و فعالیت ترکیبات اصلی و داخلی سیستم ایمنی بدن شده و به بهبود شرایط منجر می شود .

در همین زمینه جان وری  John Wherry از پژوهشگران و نویسندگان نشریه علمی Journal of Leukocyte Biology که نتایج پژوهش های فوق در آن منتشر شده است ؛ اعلام کرد : " ارتباط بین بافت های کبدی آسیب دیده بر اثر عوارض ناشی از مصرف الکل و تحریک سلول های سیستم ایمنی بدن از طریق  روش inflammasome می تواند منجر به ارائه روش درمانی موثر و جدیدی برای مداوای این بیماری محسوب شود . "

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل