نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انتصاب یک زن به عنوان رئیس آزمایشگاه پیشرانه راکت های فضایی

به گزارش سیناپرس، آزمایشگاه پیشرانه ناسا یکی از مهمترین بخش های این سازمان فضایی محسوب می شود. این آزمایشگاه نقش مهمی در برنامه های اکتشافات فضایی و ماموریت های ناسا ایفا کرده و بسیاری از کارشناسان آن را قلب تپنده این آژانس فضایی محسوب می کنند.

به تازگی و برای نخستین بار یک زن به عنوان مدیر ارشد این آزمایشگاه منصوب شده است. لوری لشین در حال حاضر رئیس موسسه پلی تکنیک Worcester ، یک دانشگاه خصوصی متمرکز بر STEM واقع در ماساچوست است. بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی ناسا،  او در ۱۶ می سال جاری میلادی نقش مدیر آزمایشگاه پیشرانه راکت های فضایی فضایی ناسا را بر عهده خواهد گرفت.

گفتنی است لشین دانشمند مشهوری است که پیش از این به عنوان پژوهشگر و محقق در بخش خصوصی و دولتی فعالیت داشته است. وی تاکنون سمت‌ های متعددی در سطوح ارشد مدیریتی در ناسا داشته و دو بار نیز از سوی کاخ سفید در مشاغل حساس منصوب شده است: یک بار در سال ۲۰۰۴ میلادی ، زمانی که در کمیسیون اجرای سیاست اکتشافات فضایی ایالات متحده توسط جورج دبلیو بوش خدمت می‌ کرده و بار دیگر در سال ۲۰۱۳ به عنوان عضوی از تیم مشاوره باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به خدمت فراخوانده شد. به گزارش سیناپرس، وی همچنین عضو هیئت مدیره موزه ملی هوا و فضای موسسه اسمیتسونیان بود.
لوری لشین طی بیانیه ای درباره سمت جدید خود گفت: «من از این که به عنوان مدیر آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا انتخاب شدم، هیجان زده و بسیار خوشحال هستم. ما فرصت‌های زیادی در پیش داریم تا از رهبری جهانی این مرکز علمی در اکتشافات فضایی روباتیک برای پاسخ به سؤالات علمی الهام ‌بخش و بهبود زندگی در روی زمین استفاده کنیم.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: cnet.com
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل