آیا جهان بهتری بعد از کووید ۱۹ داریم

به گزارش سیناپرس، کووید ۱۹ از زمان پا گذاشتنش به صحنه جهانی به طرز چشمگیری چگونگی اداره کشورها، زندگی با دیگران و  مشارکت در اقتصاد جهانی را از هم گسست. کتاب «کووید ۱۹ ؛باز تنظیم بزرگ» نوشته کلاوس شواپ و تیه ری ماله ره با ترجمه علیرضا حسنی به فهم چیزهایی کمک می کند که از حوزه های بسیاری می آیند.

با توجه به انتشار این کتاب در ژوئن سال ۲۰۲۰ و درست وسط بحران و در هنگامی که هنوز موج های سرایت بیشتری در راه بودند، این کتاب تلفیقی است از شیوه معاصر جستارنویسی و تصویر کلی آکادمی یک لحظه حیاتی در تاریخ‌ اما مثال های نظری و عملی عمدتاً تشریحی ای دارد، در برگیرنده بسیاری گمانه ها و ایده‌هایی درباره اینکه جهان پسا همه گیری ممکن است و شاید می باید شبیه چه باشد.

 این کتاب سه فصل اصلی دارد که چشم اندازی پانورامایی از دورنمای آینده ارائه می‌ کند فصل نخست این اثر هم گیری را بر پنج مقاله اصلی کلان اقتصادی، اجتماعی،  ژیوپلیتیکی، زیست محیطی و فناوری ارزیابی می‌کند. فصل دوم اثرات را در روابط خرد در شرکت ها و صنایع خاص مطرح می‌کند. فصل سوم درباره ماهیت پیامدهای احتمالی در سطح فردی فرضیه پردازی می کند. مدعای نویسندگان کتاب «کووید۱۹؛ باز تنظیم بزرگ» این است که در ابتدای ژوئن سال ۲۰۲۰ ما بر سر دو راهی قرار داریم یکی از مسیرها ما را به دنیای بهتر می برد فراگیرتر و منصفانه تر و با مام طبیعت مهربان تر.

راه دیگر ما را به دنیای می‌ برد شبیه همین دنیایی که داریم پشت سر می‌ گذاریم ولی وخیم تر با غافلگیری های مهوع مداوم. از این رو باید راه را درست انتخاب کنیم. چالش هایی که پیش می‌ آید می‌ تواند به چیزهایی بیش از آنچه تاکنون برای تصور کردن برگزیده ایم منتج شود اما ظرفیت ما برای باز تنظیم نیز می تواند بیشتر از چیزی باشد که تا به حال جسارت امیدواری اش را داشته‌ایم.

گزارش:فریده سلیمانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا