نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کلید عشق در آشپزخانه پنهان است

به گزارش سیناپرس، تا کنون راه های مختلفی برای مستحکم تر شدن و صمیمی تر شدن روابط دو شریک زندگی پیشنهاد شده اما کمتر کسی به دنبال این کلید در آشپزخانه بوده است. در یک نظرسنجی جدید از هر ده نفر، هفت نفر اعلام کردند که آشپزی کردن در آشپزخانه برای شریک زندگی خود در واقع بهتر از داشتن رابطه جنسی عمل می کند.

این مطالعه از دو هزار آمریکایی که در یک رابطه بودند، سوال کرد که چگونه آشپزی در روابط آنها نقش دارد و ۷۹ درصد معتقدند غذای خوب مطمئن ترین راه برای رسیدن به قلب یک نفر است. 

توانایی آشپزی در این مساله بسیار مهم است، در واقع، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان اعتراف می کنند که به دلیل اینکه شریک زندگی اشان آشپز بدی بود، به رابطه خود پایان داده اند.

این نظرسنجی که توسط OnePoll انجام شد، نشان داد که سه چهارم افراد شرکت ‌کننده به احتمال زیاد با شخصی که فکر می کنند می ‌تواند خوب آشپزی کند، قرار ملاقات می گذارند. به گزارش سیناپرس، در واقع، پاسخ دهندگان علاوه بر مهربانی و داشتن حس شوخ طبعی، توانایی پخت و پز را یکی از جذاب ترین ویژگی هایی می دانند که یک شریک بالقوه زندگی می تواند داشته باشد.
شصت و پنج درصد افراد مورد مطالعه قرار گرفته احساس می کنند که اگر وعده غذایی بد باشد، رابطه را تحت الشعاع قرار داده و آن را بد می کند، در حالی که ۷۲ درصد معتقدند که اگر غذا مطلوب باشد، نتیجه رابطه عاطفی بهتر خواهد بود.
باید توجه داشت که توانایی آشپزی به تجربه فرد بستگی دارد، اما نکات دیگری نیز در کنار آن اهمیت پیدا می کند. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان می گویند اگر در قرار ملاقات بفهمند طرف مقابل بی ادب است (۵۶ درصد) یا غذا را با دهان باز می خورد (۵۲)، ممکن است دیگر با وی مراوده نکنند. به گزارش سیناپرس، نزدیک به ۴۷ درصد نیز از اینکه همراهشان در رستوران از باقی مانده غذایشان بخورد، بدشان می آید و ممکن است در رابطه اشان تجدید نظر کنند. 

پاسخ دهندگان مجردی که می خواهند شریک زندگی خود را انتخاب کنند معتقدند با چهار قرار ملاقات می توانند با طرف مقابل احساس راحتی کنند و رابطه اشان جدی تر شود و با پنج قرار نیز می توانند میزبان شده و در خانه از وی پذیرایی کنند. به گزارش سیناپرس، پس از رسیدن به نقطه اشتراک، ۸۱ درصد موافق هستند که آشپزی کردن برای شریک آینده زندگی لذت بخش است و مردان بیشتر از زنان با آن موافق هستند (۸۵ درصد در مقابل ۷۸ درصد).

کریستین بریان (Kristin Bryan)، مدیر نوآوری آشپزی هلوفرش (HelloFresh) معتقد است،  آشپزی می‌ تواند یک فعالیت صمیمی باشد که پیوندها را ایجاد می‌ کند و افراد را به هم نزدیک می‌ سازد، بنابراین زوج‌ ها باید تشویق شوند که وارد آشپزخانه شده و مدتی را با کیفیت با هم برای تهیه یک غذا بگذرانند.  

مترجم:  ابراهیم خسروپرست
منبع: studyfinds 
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل