گسترش همکاری علمی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ شرقی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر نجف قراچورلو، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ شرقی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با توانمندی بالای علمی و تخصصی آماده همکاری و خدمات رسانی در بخش‌های مختلف پژوهشی، خدماتی و آموزشی است.

وی افزود: این نهاد انقلابی در راستای تحقق آرمان‌های نظام و رسیدن به ایده‌آل‌ها، خود را به عنوان پرچمدار رفع نیازهای کشور قلمداد می‌کند و در این راه نیز فعالیت‌های گسترده‌ای به مرحله ظهور رسانده است.

وی با اشاره به بومی‌سازی نیروگاه‌های کوچک قابل حمل در کشور به‌ وسیله جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ شرقی گفت: این طرح با امضای تفاهم‌نامه مشترک بین اداره کل عشایر، اداره کل توزیع نیروی برق و جهاد دانشگاهی استان عملیاتی شد.

قراچورلو، با اشاره به ویژگی بارز این نهاد در ورود به عرصه‎های بکر و ناشناخته، گفت: موفقیت‎‏های جهاد دانشگاهی در مقوله درمان ناباروری، سلول‎های بنیادی و مسائل ژنتیکی در کشور مایه مباهات و غرور ملی است.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ شرقی در این راستا علاوه بر موفقیت‎های پزشکی در درمان ناباروری و سلول‎‏های بنیادی و ژنتیکی، با طراحی و نصب نیروگاه هیبریدی و نصب آن برای نخستین بار در جزیره خارک، برند این فناوری را به نام خود ثبت کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ شرقی، فعالیت پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی را از دیگر مراکز فعال این نهاد دانست و گفت: پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی با رویکرد دستیابی به تکنیک‌های نوین با رویکرد قطبیت در این حوزه در حال فعالیت گسترده و قابل توجه است.

مهندس محمدرضا متقیان، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان‌شرقی نیز گفت: این تفاهم‌نامه همسو با برنامه‌های کلان شرکت ملی پخش برای بهره‌گیری از توان علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها با جهاد دانشگاهی این استان امضا شده است.

وی اظهارکرد: توسعه همکاری‌های مشترک علمی- پژوهشی و فناوری، استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرفین از محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.

متقیان اظهار امیدواری کرد: این تفاهم‌نامه موجب ارتباط و همکاری بیش از پیش شرکت ملی پخش منطقه آذربایجان‌شرقی و جهاد دانشگاهی این استان شود و افق‌های روشن و نتایج کاربردی را در حوزه فعالیت شرکت به ارمغان آورد.

بر اساس این گزارش تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی همسو با اهداف تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک و دسترسی و به کارگیری دانش فنی روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی، کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با نیازهای شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، میان این شرکت و جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی امضا شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا