لایحه مذکور با ۵۳۰ رای موافق، ۷۸ مخالف و ۷۸ رای ممتنع تصویب شد.
قانون «سرویس های دیجیتال» که نخستین بار در سال ۲۰۲۰ ارائه شده، اجازه نمی دهد پلتفرم هایی مانند گوگل، آمازون و فیس بوک از داده های حساس مانند نژاد، جنسیت و مذهب افراد برای تبلیغات هدفمند سواستفاده کنند. طبق این قانون سرویس ها باید به کاربران این توانایی را بدهند تا به راحتی از ردیابی اطلاعاتشان صرفنظر و به پلتفرم ها فشار بیاورند تا محتوای غیرقانونی (مانند نفرت پراکنی یا کالاهای جعلی) را حذف کنند.
پل تانگ سیاستمدار هلندی و یکی از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا در توئیتر خود در این باره نوشت: پارلمان با رای اکثریت قانون «سرویس های دیجیتال» را تایید کرد. این یک برد بزرگ است.
لایحه پیشنهادی تایید شده شامل دو قانون است که پارلمان اتحادیه اروپا ماه گذشته نیز درباره آنها توافق کرده بود که یکی از آنها ممنوعیت بر تبلیغات هدفمند برای کودکان و دیگری الگوهای تاریک است. الگوهای تاریک شامل عملکردی است که برخی پلتفرم ها با استفاده از آن کاربران را فریب می دهند تا داده هایشان را به اشتراک بگذارند. هر شرکتی که این سیاست ها را نقض کند با جریمه های تا ۶ درصد درآمد جهانی خود روبرو می شود.
خبرگزاری بلومبرگ نیز در گزارشی نوشته است تصویب قانون سرویس های دیجیتال موانع متعددی در پیش رو دارد که یکی از آنها مذاکرات در هیات اتحادیه اروپا است که در ۳۱ ژانویه آغاز می شود. حزب دموکرات آمریکا نیز لایحه ای مشابه هفته قبل معرفی کرد که در صورت تصویب تبلیغات هدفمند را نشانه می گیرد.
منبع:مهر
No tags for this post.