نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

این دانش آموزان بیشتر مستعد تقلب کردن هستند

به گزارش سیناپرس، پژوهش های جدید دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد که دانش آموزان دبیرستانی با مشکلات اختلال نقص توجه، بیشتر از همسالان خود تقلب می کنند. اگرچه در برخی از کودکان اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) رسما تشخیص داده می شود، تیم تحقیقاتی می گوید در بسیاری افراد هرگز تشخیص داده نشده و بنابراین کمک مورد نیاز خود را در مدرسه دریافت نمی کنند.

اریک اندرمن (Eric Anderman) پژوهشگر ارشد و استاد روانشناسی تربیتی، در نشریه دانشگاهی می ‌گوید: دانش‌ آموزانی که مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی تشخیص داده می‌ شوند در مدرسه حمایت و کمک زیادی دریافت می‌ کنند، اما بسیاری از بچه ‌های دیگر که مشکلات توجهی دارند، چون تشخیص داده نمی شوند، کمکی که عملکردهای آن ها را در مدرسه یاری کند را دریافت نکرده و به تقلب روی می آورند.

نویسندگان مطالعه ۸۸۵ دانش آموز را مورد بررسی قرار داده و دو بار با فاصله حدود یک سال از آنها اطلاعات جمع آوری کردند. این تیم پژوهشی بی توجهی هر کودک را با درخواستی از آنها ارزیابی کرد که میزان توجه کردن به معلمان، فراموشکاری و کوتاهی مدت توجه را مورد تحلیل قرار داد.
در ادامه، محققان بیش فعالی هر دانش آموز را با استفاده از پاسخ های نوجوانان به سؤالاتی در مورد اینکه چقدر برای آنها سخت است که یک جا بنشینند و چقدر با دیگران صحبت می کنند، ارزیابی کردند. در نهایت، تیم احتمال تقلب هر کودک را با ارزیابی میزان احتمال استفاده از برگه‌ های تقلب در طول آزمون یا کپی کردن پاسخ‌ های همکلاسی‌ ها ارزیابی کرد.

نتایج نشان می ‌دهد که دانش ‌آموزان دبیرستانی که مشکل توجه بیشتری دارند، سطوح بالاتری از بیش فعالی را گزارش کرده و این دانش ‌آموزان بیشتر در کلاس تقلب می ‌کردند.

اندرمن توضیح می دهد: بی توجهی عامل اصلی اینجاست، مسئله ای که منجر به بروز مشکلاتی در کلاس می شود. دانش آموز توجه نمی کند و زمان کلاس را به مسخره بازی می گذراند، بنابراین وقتی این دو عامل را کنار هم قرار دهید، شرایط برای تقلب بیشتر است.
این تیم تحقیقاتی همچنین تعدادی از عوامل مختلف را که مرتبط با تقلب هستند در نظر گرفتند، از جمله سلامت روان، داشتن ناتوانی یادگیری، جنسیت، قومیت و نمرات ضعیف. 

به گزارش سیناپرس، بین هفت تا نه درصد از کودکان ۱۷ سال و کمتر نقص توجه و بیش فعالی دارند. با این حال، محققان می گویند تعداد واقعی تا سه برابر این تعداد است اما متاسفانه نقص توجه و بیش فعالی آن ها تشخیص داده نمی شود.
شرح کامل این مطالعات و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Psychology in the Schools منتشر شده است.

مترجم: کاظم فلاحی پناه
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل