نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حمایت از تضمین خرید محصولات دانش بنیان

 جلسه ۲۲۰ کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در این جلسه به ادامه گزارش ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور پیرامون بررسی احکام پیشنهادی حوزه علم و فناوری در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  کشور پرداخته شد.

در این جلسه، به این نکته اشاره شد که ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به عنوان متولی اصلی اجرایی سازی مهم ترین سند بالادستی علم و فناوری کشور، با تشکیل ۶ کارگروه مستقل به بررسی تمامی اسناد مرتبط با علم و فناوری، نوآوری و تعلیم و تربیت به منظور بازنویسی و به روزرسانی این اسناد پرداخته است.

همچنین این موضوع نیز مورد تاکید قرار گرفت که در روند بازنویسی و به روز رسانی این اسناد نظرات و تجربیات دستگاه های اجرایی نیز اخذ و اعمال شده است.

پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است:

به گزارش مهر، نیاز به بهره گیری از ظرفیت های وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنار فعالیت های معاونت علمی و فناوری در حوزه پژوهش و فناوری، توجه به تدوین بسته حمایتی در جهت تضمین خرید محصولات دانش بنیان، تعیین نهاد مسئول و پاسخگو در حوزه فعالیت های مرتبط با پژوهش و فناوری، برقراری ارتباط میان ورودی اعتبارات پژوهشی و خروجی این فعالیت ها، تشکیل بانک اطلاعاتی در حوزه پژوهش و حاکمیت ساز وکار ارزیابی در حوزه پژوهش.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل