اگر واکسیناسیون جهانی خوب پیش رود کرونا امسال تمام می شود

به گزارش سیناپرس، دکتر مایکل رایان، رئیس اورژانس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد اگر شرایط واکسیناسیون جهانی به طور مطلوبی پیش رود امکان مهار کرونا در سال جاری میلادی  وجود دارد. وی دهمچنین هشدار داد، با این حال، اگر کشورهای ثروتمندتر منابع خود را با کشورهای فقیرتر به اشتراک نگذارند، نرخ بالای مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان ها ادامه خواهد داشت.

دکتر مایکل رایان در جریان میزگردی درباره برابری واکسن که به میزبانی مجمع جهانی اقتصاد برگزار شد، گفت: کاری که ما باید انجام دهیم این است که با حداکثر واکسیناسیون جمعیت خود به سطوح پایینی از بروز بیماری برسیم، بنابراین هیچ کس به دلیل کرونا نخواهد مرد.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: مسئله مهم کرونا، مرگ افراد است  و در مراحل بعدی بستری شدن در بیمارستان، اختلال در سیستم های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی دارای اهمیت بوده و مجموع این عوامل هستند که باعث این تراژدی جهانی شده اند و ما صرفا با مشکلات خود ویروس کرونا به طور مشخص دست به گریبان نیستیم.
به گزارش سیناپرس، بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی،  کمتر از ده درصد از مردم در کشورهای کم درآمد یک دوز واکسن کووید- ۱۹ خود را دریافت کرده اند و سازمان جهانی بهداشت عدم تعادل در واکسیناسیون بین کشورهای ثروتمند و فقیر را یک شکست اخلاقی فاجعه بار در مهار همه گیری خوانده است.
گفتنی است در حاشیه میزگرد برابری واکسن که به میزبانی مجمع جهانی اقتصاد انجام شد، جان نکنگاسانگ، مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا، اعلام کرد: این  کاملا غیرقابل قبول است که تنها ۷ درصد از جمعیت قاره آفریقا به طور کامل واکسینه شده باشند.
وی همچنین با این تصور که تردید در مورد واکسن در آفریقا بیداد می کند، مبارزه کرده و به مطالعاتی اشاره کرد که نشان می دهد ۸۰ درصد از جمعیت این قاره در صورت وجود واکسن آماده دریافت آن هستند.
به گزارش سیناپرس، در این نشست تخصصی، رایان همچنین به بحث گسترده در مورد اینکه آیا کرونا باید به عنوان یک بیماری همه گیر در نظر گرفته شود یا به عنوان یک بیماری بومی پرداخته و خاطرنشان کرد: مالاریای بومی صدها هزار نفر را می کشد؛ اچ آی وی بومی نیز عامل مرگ و میر افراد زیادی است و  خشونت در جوامع حضور دارد. استفاده از عبارت بومی شدن یک بیماری به خودی خود معنای مثبتی در بر ندارد. آندمیک یا بومی شدن، فقط به این معنی است که یک بیماری برای همیشه حضور خواهد داشت.
به گفته مقامات بهداشت عمومی، حتی پس از بومی شدن کووید-۱۹ بسیار بعید است که این بیماری برای همیشه از بین رود بلکه شدت آن خفیف شده و خطر مرگ ناشی از آن بسیار کم می شود.
بر اساس آخرین داده های پژوهشگران مرکز جانز هاپکینز، کووید-۱۹ تاکنون بیش از پنج و نیم میلیون میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا