نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پنجرگیری در مدار زمین

به گزارش سیناپرس، دیمیتری استروگوتس، سخنگوی آژانس فضایی روسیه ساعاتی پیش به طور رسمی اعلام کرد که آنتون شکاپلروف و پیوتر دوبروف، فضانوردان روسی آخرین محل نشت هوا را در ماژول Zvezda ایستگاه فضایی بین المللی کشف کردند. وی در ادامه توضیحاتش افزود که نشت پس از تحویل تجهیزات ویژه به ایستگاه برطرف خواهد شد.

به گفته کارشناسان، تغییر در میزان نیتروژن، اکسیژن و دی‌اکسید کربن موجود در هوا نشان دهنده نشتی در کابین است. ایستگاه بین‌المللی فضائی در مدار تحتانی زمین قرار داشته و در معمولاً در محدوده فاصله ۳۳۰ کیلومتری تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین مستقر است. 
استروگوتس در ادامه توضیحاتش گفت: پیوتر دوبروف و آنتون شکاپلروف فضانوردان روسی از  اواخر دسامبر در جستجوی آخرین محل نشت هوا در اتاق انتقال ماژول Zvezda در بخش روسی ایستگاه بین المللی  فضایی بوده و این محل را کشف کردند.
به گفته این مقام ارشد آٓانس فضایی روسیه،، تجهیزات برای از بین بردن این محل نشت اکسیژن، توسط فضاپیمای بعدی پروگرس (Progress) به این فضانوردان تحویل داده می شود . وی همچنین بر این موضوع تاکید کرد که نگرانی های شرکای ما بی اساس و تعجب آور است.

به گزارش سیناپرس، موضوع نشت اکسیژن از ایستگاه بین المللی مدت هاست که فضانوردان را تحت تاثیر قرار داده و چندی پیش در پی بروز نقص فنی در این ایستگاه بین‌المللی فضایی، کلیه افراد ساکن در این ایستگاه به طور موقت به بخش ویژه اسکان فضانوردان روسیه منتقل شدند تا مشکل برطرف شود. عملیات شناسایی دلیل و محل نشت اکسیژن مدت ها اجرا شده و فضانوردان در حال جستجوی مناطق نشت اکسیژن بودند.البته نشت اکسیژن به میزان زیاد نبوده و هیچ خطری جان فضانوردان را تهدید نکرده و اکسیژن کافی برای آن‌ ها در این محل وجود دارد.

گفتنی است یکی از چالش‌های موجود در این ایستگاه، تأمین آب و اکسیژن موردنیاز فضانوردان ساکن در آن است. تولید اکسیژن در ایستگاه بین‌المللی فضائی از طریق الکترولیز و همچنین تصفیه هوای داخلی این مرکز انجام ‌شده و آب موجود در ایستگاه بین‌المللی فضائی نیز میزان محدودی است که دائماً در چرخه بازیافت و تصفیه کامل قرار داشته و مجدداً مورداستفاده قرار می‌گیرد.

انرژی ایستگاه بین‌المللی خورشیدی از طریق سلول‌های موجود در صفحات خورشیدی تأمین‌شده و تمامی سیستم‌های موجود در این ایستگاه، انرژی موردنیاز خود را از این طریق دریافت می‌کنند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل