به گزارش سیناپرس، برند آلمانی فولکس واگن در سال گذشته یک میلیون و هشت هزار خودروی جدید فروخت، در حالی که این رقم برای پژو ۶۴۹ هزار و ۵۱۴ دستگاه خودرو بود.
طبق آمار منتشر شده توسط انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) مجموعه فولکس واگن علیرغم کاهش 6.7 درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰، بیشترین میزان فروش در این قاره را داشت. بر این اساس تویوتا با فروش ۶۱۵ هزار و ۱۴۲ دستگاه خودرو با رشد 9.1 درصدی به رتبه سوم رسید در حالی که این شرکت ژاپنی در سال ۲۰۲۰ در جایگاه هشتم قرار داشت. این شرکت موفقیت خود را به آماده سازی زنجیره تامین جهانی خود نسبت داد، که شامل ذخیره منابع قبل از کمبودهای ناشی از همه گیری کرونا در صنعت خودروسازی بود.
در حالی که فروش تویوتا همچنان در اروپا در حال رشد است، سال ۲۰۲۰ را به عنوان پرفروش ترین برند خودروی جهان با 7.27 میلیون فروش به پایان رساند و حدود ۱ میلیون و ۸۶۰ هزار خودرو بیشتر از فولکس واگن در جهان عرضه کرد.
به گزارش سیناپرس، تویوتا همچنین سال ۲۰۲۱ را به عنوان پرفروش ترین برند در ایالات متحده به پایان رساند و نکته جالب اینکه، اولین باری است که از سال ۱۹۳۱ یک برند دیگر جلوتر از جنرال موتورز سال را به پایان می رساند.
گروه هیوندای با فروش ۸۲۸ هزار و ۳۳۷ دستگاه، بیشترین رشد را در اروپا در سال ۲۰۲۱ به دست آورد. بزرگترین بازنده سال گذشته نیز آلفارومئو بود که با ۲۶ هزار و ۳۲۲ خودروی فروخته شده، شاهد کاهشی ۲۸ درصدی بوده و در رتبه بعدی نیز میتسوبیشی قرار دارد که پس از اعلام خروج از اروپا در سال ۲۰۲۰ با کاهش فروش مواجه شد.
به گزارش سیناپرس، صنعت خودروسازی در سال گذشته با رکود زیادی نسبت به دوران پیش از همه گیری کرونا مواجه شده و طی این دوره فروش خودروهای نو کاهش و استفاده از خودروهای دست دوم افزایش پیدا کرد. شرکت های پیش روی خودرو سازی همچنین با مشکلاتی در زمینه تامین قطعات الکتریکی و چیپ ست های خود مواجه بوده و امیدوارند با پایان کرونا شرایط بهتری را تجربه کنند.
مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar