نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اومیکرون تضمینی بر پایان همه گیری نیست

به گزارش سیناپرس، دکتر فائوچی روز دوشنبه در کنفرانس آنلاین مجمع جهانی اقتصاد گفت: اینکه آیا اومیکرون واکسن ویروس زنده ای است که همه به آن امید دارند، یک سوال بی جواب است.
پیش از این برخی  دانشمندان و مقامات بهداشتی ابراز خوش‌ بینی کرده‌ بودند که شیوع سریع اومیکرون و نتایج خفیف ‌تر می‌ تواند نشانگر تغییر نهایی به سمت همزیستی با این ویروس باشد، دقیقاً مانند آنچه جهان با آنفولانزای فصلی انجام می ‌دهد. آلبرت بورلا (Albert Bourla) مدیر اجرایی فایزر در این باره گفت که زندگی ممکن است به زودی به حالت عادی بازگردد.
به گفته دکتر فائوچی ، اومیکرون آنقدر مسری است که حجم انبوه عفونت‌ها می ‌تواند بر شدت کمتر آن غلبه کرده و بیمارستان ‌ها را تحت فشار قرار دهد. به گزارش سیناپرس، در عین حال، او خاطرنشان کرد که تمرکز بر مبارزه با همه ‌گیری فراگیر به جای واکنش به هر نوع جدید مهم بوده و به همین دلیل است که تلاش ‌های تحقیقاتی باید روی واکسن ‌هایی باشد که می‌ توانند حفاظت گسترده‌ ای را از جهش‌ ها ارائه دهند.

دکتر فائوچی که مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی نیز است، گفت: ما نمی‌ خواهیم برای مقابله با هر سویه دیگری وارد خلل شویم، یعنی مجبور باشیم یک تقویت ‌کننده در برابر هر سویه خاص بسازیم.

به گزارش سیناپرس، او افزود: به همین دلیل است که آنچه که همه ما بر انجام آن اصرار داریم، کشف مکانیسم‌ هایی است که واکنشی اشتراکی بین همه انواع واقعی و بالقوه ای که می ‌بینیم و ممکن است رخ دهد، القا کند.

فائوچی در انتها گفت: ما همچنان مقاومت های زیادی با اقدامات بهداشت عمومی عادی داریم مانند بی میلی به استفاده از ماسک و نیاز به ترویج واکسیناسیون و که می دانیم اگر همه به عنوان یک جامعه با هم متحد شویم، وضعیت بسیار بسیار بهتری خواهیم داشت.
آنلیس وایلدر اسمیت (Annelies Wilder-Smith) استاد بیماری‌های عفونی نوظهور در دانشکده بهداشت و پزشکی لندن، گفت: با وجود پیشرفت‌ها در روش های درمانی‌ و واکسن‌ها و همچنین بهبود ارتباطات بهداشت عمومی و آمادگی برای شیوع بیماری‌های آتی، دلایل زیادی برای خوش ‌بینی در آینده وجود دارد. او گفت: فکر می کنم تابستان بهتری در پیش خواهیم داشت.

مترجم: کاظم فلاحی پناه
منبع: post-gazette

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل