نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پلاک خودورها و تابلوهای نمایش با مدیریتی یکپارچه کنترل می شوند

وحید عبدی، پژوهشگر شرکت مهندسی «تحقیق و توسعه ارتباطات صميم رايانه» در گفت وگو با خبرنگار سینا پرس گفت: عمده محصولات شرکت ما در سه حوزه برود کست، سیستم هایIPTV و کنترل ترافیک است.

وی افزود: سیستم رایانما یکی از محصول های جدید این شرکت است که صفر تا 100 آن توسط  محققان این شرکت طراحی شده و عمدتا در سیستم های بانکی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: سامانه رایانما متشکل از مجموعه‌ای از سخت افزارها و نرم افزارهااست که امکان نمایش اطلاعات دیداری و مدیریت محتوای آنها را به طور متمرکز در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ تمامی صفحه نمایش‌های الکترونیکی که محتوای چند رسانه‌ای را شامل متن روان، عکس، انیمیشن و …. را نمایش می‌دهند در دسته‌بندی سیستم رایانما قرار می‌گیرند.

وی به ویژگی های سیستم اشاره کرد و گفت: امکان ایجاد محتوای غنی بدون محدودیت، ایجاد تنوع و زیبایی بصری در نمایش، راحتی استفاده و مقرون به صرفه بودن از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این سیستم به‌شمار می‌رود.

وی تسریع اطلاع رسانی، کاهش هزینه‌های چاپ پوسترها و آگهی‌ها با مدیریت پویای تابلوی نمایش، نصب تحت شبکه و به روز رسانی محتوا و زمان‌بندی متنوع محتوا، کنترل مرکزی چند تابلوی نمایش، افزایش درآمدزایی با اختصاص بخش‌هایی از تابلوی نمایش به تبلیغات شرکت‌های تبلیغاتی، کاهش خستگی مشتریان در حین انتظار، کاهش ایجاد وقفه توسط مشتریان و تسریع سرعت سرویس دهی به مشتریان با ارایه‌ اطلاعات آموزشی، اطلاع رسانی سریع تحت شبکه به تمامی شعب در سراسر کشور را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: این سیستم به طور متمرکز انواع مکانیزم‌های کنترلی و زمان‌بندی را به نحوی در اختیار مدیر سیستم قرار می‌دهد که شخص قادر خواهد بود به سادگی محتوای تابلوهای نمایش را از راه دور مدیریت کند.

وی  به ساخت نرم افزارهای تخصصی و سیستم های کنترل ترافیک اشاره کرد و گفت: صفر تا 100 طراحی و ساخت این محصول ها نیز اخیرا توسط محققان این شرکت انجام شده است؛ ما در ساخت این سیستم ها از دوربین های با کیفیت بالا استفاده کرده ایم به طوری که این دوربین ها قادر هستند در تاریکی مطلق پلاک خودروها را شناسایی کنند.

وی افزود: این محصول ها عمدتا برای کنترل ترافیک در راهنمایی رانندگی، پارکینگ ها و محل های پر رفت و آمد کارایی دارد.

این پژوهشگر به  طرح دوربين هوشمند پلاک خوان و کنترل تردد عرض وسيع همراه دوربين ديد محيطی اشاره کرد و درباره آن گفت: این طرح سامانه ای هوشمند برای خوانش پلاک خودورها به صورت خودکار است؛ این سامانه با یک بسته بندی یکپارچه ، امکان خوانش پلاک های ملی کشور را دارد.

وی عملکرد مطلوب در تمامی ساعات شبانه روز، خوانش پلاک با دقت بالای 90 درصد و صحت بالای 98 درصد، پوشش تنوع پلاک های ملی، عملکرد مطلوب در تمامی شرایط آب و هوایی، قابلیت مدیریت یکپارچه چند دوربین هوشمند توسط یک واسط  کاربری متمرکز، ذخیره عکس ها به صورت فشرده با فرمت‌های استاندارد متداول و قابلیت تطابق نرخ فشرده سازی با بستر ارتباطی، دارا بودن ورودی و خروجی های معمول دیجیتال به منظور کنترل تجهیزات جانبی را از جمله ویژگی های این طرح برشمرد و افزود:  این طرح برای ثبت تخلف ورودی به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد،ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، کنترل خطوط BRT و ثبت تخلف تردد غیر مجاز در مسیرهای ویژه، محاسبه سرعت میانگین و ثبت تخلف بر مبنای آن، ثبت تردد ورود خودروهای سنگین، تردد شمار اتومبیل های عبوری، کشف خودروهای تحت تعقیب، کنترل گذرگاه یک طرفه و ورود ممنوع یا گذرگاه های اختصاصی و خاص و همچنین سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض کاربرد  فراوان دارد.

عبدی به بحث مانیتورینگ نیز اشاره کرد و گفت: مشتریان خاص این حوزه نیز عمدتا سازمان صدا و سیما است. در این سیستم چند نوع مختلف سیگنال ورودی به یک کارت داده شده و خروجی آن بر اساس چیدمان کاربر دریافت می شود؛ کاربر می‌تواند شبکه های مختلف را  به هر تعدادی که می خواهد مشاهده کند.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل