نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چرا افراد غیر سیگاری دچار سرطان ریه می شوند؟

به گزارش سیناپرس، در حالی که سیگار کشیدن عامل اصلی سرطان ریه است اما امکان ابتلا به این بیماری در افراد غیر سیگاری نیز وجود دارد. 
دکتر میساک هایگنتز (Missak Haigentz)، رئیس بخش انکولوژی پزشکی قفسه سینه و سر و گردن در مؤسسه سرطان راتگرز نیوجرسی در نیوبرانزویک در این رابطه گفت: هر کسی که ریه داشته باشد ممکن است به سرطان ریه مبتلا شود. سرطان ریه، علیرغم اینکه در زیر میکروسکوپ مشابه به نظر می رسند، ممکن است در افرادی که هرگز سیگار نمی کشند، به طور متفاوتی ایجاد شوند، و این اطلاعات در مورد تفاوت های مولکولی قبلاً تأثیر فوق العاده ای در نحوه درمان بیماری با درمان های هدفمند سرطان داشته است.

یک مطالعه جدید پژوهشگران موسسه ملی سرطان ایالات متحده تخمین می ‌زند که ۱۰ درصد از مردان و ۲۰ درصد از زنانی که به سرطان ریه مبتلا می ‌شوند، هرگز از محصولات تنباکو استفاده نکرده‌ اند. بر اساس این مطالعه، سه نوع سرطان ریه در افراد غیر سیگاری وجود دارد.

سرطان ریه در افراد غیرسیگاری ناشی از تماس های شناخته شده دیگر از جمله گاز رادون است. رادون یک گاز رادیواکتیو طبیعی است که می تواند باعث سرطان ریه شود. به گزارش سیناپرس، گاز رادون بی اثر، بی رنگ و بی بو است. ممکن است رادون در داخل خانه ها، مدارس و محل کار وجود داشته باشد. این گاز تنها با استفاده از دستگاه‌ های مخصوص قابل تشخیص است.

قرار گرفتن در معرض آزبست خطر ابتلا به مزوتلیوما نوع نادری از سرطان که بر بافت نازکی که بیشتر اندام های داخلی فرد را می پوشاند، تأثیر می گذارد، را به همراه دارد.

هایگنتز توضیح می دهد: هر چیزی که ما استنشاق می کنیم می تواند به طور بالقوه راه های هوایی و ریه های ما را در معرض عوامل مخربی قرار دهد که ممکن است منجر به سرطان شود که هنوز همه آنها شناسایی نشده اند.

به گزارش سیناپرس، در افراد سیگاری، اغلب به دلیل سال ها قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا در دود تنباکو ایجاد می شود. این مواد باعث ایجاد تغییرات ژنتیکی متعددی در سلول ‌های ریه‌ ها می ‌شوند. این تحقیق جدید به دانشمندان کمک می کند تا بفهمند چگونه افراد سیگاری و غیرسیگاری نمی توانند از درمان هایی مانند درمان های هدفمند سرطان سود ببرند. بر اساس ویژگی ‌های مولکولی سرطان‌ های ریه، دانشمندان اخیراً چندین گزینه درمانی مؤثر را با هدف قرار دادن بیولوژی آن توسعه داده‌اند و امیدواریم این پیشرفت ها افزایش پیدا کند.

در اینجا این سوال پیش می آید که افراد غیر سیگاری چه اقداماتی برای مبتلا نشدن این بیماری انجام دهند؟    

بر اساس توصیه هایگنتز، مهمتر از همه، هرگز سیگار نکشید. به گزارش سیناپرس، اکنون کارشناسان غربالگری سرطان ریه را با سی تی اسکن با دوز پایین سالانه برای افرادی که در معرض سیگار کشیدن بوده اند، از جمله سیگاری های سابق، توصیه می کنند. آزمایش گاز رادون خانه نیز توصیه می شود.

به گفته هایگنتز، بهتر است درک کنیم افرادی هستند که تمام زندگی خود را سیگار کشیده اند و هرگز به سرطان ریه مبتلا نشده اند و افرادی هستند که اصلاً سیگار نکشیده اند و به سرطان ریه مبتلا می شوند.

مترجم: مریم عالمی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل