کرونا برای همیشه با ما باقی می ماند

به گزارش سیناپرس، ویروس کرونا طی دو سال گذشته و بنابه دلایل متعددی از جمله گسترش سریع بین جوامع و تکثیر گسترده بین افراد توانست جهش های ژنتیکی متعددی را پشت سر گذاشته و هر زمان که جامعه بشری احساس می کرد موفق به مهار این ویروس شده است، به طور ناگهانی شاهد ظهور سویه جدیدی از این بیماری در گوشه ای از جهان بودیم.

به نظر می رسد این نبرد که تجهیز جوامع به انواع واکسن ها می توانست به نفع انسان پایان پذیرد، به سادگی خاتمه نیافته و کارشناسان پیش بینی می کنند ویروس کرونا به شکل دائمی با ما باقی خواهد ماند.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: هنوز برای فکر کردن به آرامش پایان کرونا بسیار زود است و کرونا به احتمال بسیار زیاد برای همیشه با ما باقی می ماند و  باید درک کنیم در حال حاضر علاوه بر واکسیناسیون، رعایت سایر اقدامات حفاظتی نیز بسیار مهم است.

بر این اساس، ملیتا ووجنوویچ (Melita Vujnovic) نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه، در این رابطه اعلام کرد:نحوه توسعه همه ‌گیری ویروس کرونای جدید و جهش های ژنتیکی متعدد رخ داه در ساختار این ویروس نشان می‌دهد که کرونا هرگز به طور کامل از بین نمی ‌رود و در عوض به عنوان یک بیماری بومی در گردش در آمده و همراه ما باقی خواهد ماند.
 وی در این رابطه تاکید کرد: کرونا در راه تبدیل شدن به یک بیماری بومی است. حقیقت تلخ فوق، به این معنی است که کووید ۱۹ هرگز از بین نمی رود. اما خوشبختانه ما طی این نبرد سخت یاد گرفته ایم که چگونه بیماری کووید ۱۹ را درمان کرده و چگونه از خود در برابر آن محافظت کنیم. به گزارش خبرگزاری سینا، مهمتر از همه  ما اکنون قادر هستیم به کمک واکسن های متنوع و مختلفی که ساخته شده است،  شیوع عفونت را مهار کرده و تعداد افراد آسیب پذیر را کاهش دهیم.

متاسفانه باید اذعان داشت که در غیر این صورت، انواع جدیدی از ویروس های جهش یافته در قالب سویه های جدید به شکلی غیرقابل پیش بینی ظاهر می شود.

به گزارش سیناپرس، این مقام سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: هنوز برای فکر کردن به آرامش پایان کرونا بسیار زود است و کرونا به احتمال بسیار زیاد برای همیشه با ما باقی می ماند و ما باید درک کنیم در حال حاضر علاوه بر واکسیناسیون، رعایت سایر اقدامات حفاظتی نیز بسیار مهم است. رعایت مواردی همچون استفاده از ماسک صورت و تعویض آن در فواصل زمانی توصیه شده، تهویه اتاق ها و اجتناب از حضور گروه های بزرگ افراد در فضاهای بستهبرای مهر کرونا بسیار مهم هستند.

مترجم: رضوان خندان
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا