نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درمان سلولی کرونا ممکن شد

به گزارش سیناپرس، الکساندر گینتزبورگ (Alexander Gintsburg)، رئیس مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا در روسیه اعلام کرد که این مجموعه پژوهشی – دارویی در حال پیگیری و تکمیل نهایی آزمایش های داروی جدید کرونا است. باید در نظر داشت کارشناسان به موثر بودن داروی فوق الذکر امید زیادی دارند، زیرا این داروی جدید ضد کووید بر اساس آنتی بادی های مونوکلونال ساخته شده است.

بر اساس اعلام رسمی مرکز گامالیا، آزمایش های بالینی داروی فوق  آغاز شده است. رئیس این مرکز مشهور واکسن و داروسازی روسیه به طور رسمی در این رابطه اعلام کرد:  قرار است در اسرع وقت و با دقت کافی، فاز یک و دو مطالعات بالینی داروی ضد کرونا را تکمیل کرده و انتظار می رود این کار تقریباً سه ماه و نیم یا چهار ماه طول بکشد. من شخصا امیدوارم با پایان موفقیت آمیز مراحل مطالعاتی و آزمایش های بالینی، قادر باشیم تا در اواخر بهار این دارو را ارائه کنیم. 
به گزارش سیناپرس، کارشناسان نسبت به موفقیت این دارو بسیار امیدوار هستند زیرا این دارو بر اساس درمان سلولی ساخته شده و می تواند بر عملکرد ویروس و نحوه واکنش سلول های میزبان به عامل بیماری زا، تاثیری مناسب داشته باشد.

در خاتمه گفتنی است دیمیتری شچبلیاکوف (Dmitry Shcheblyakov) از پژوهشگران این تیم مطالعاتی در مرکز گامالیا به رسانه های خبری گفت: داروی جدید مبتنی بر آنتی بادی مونوکلونال برای درمان کووید-۱۹ ساخته شده و خوشبختانه مطالعات ما نشان می دهد این داروی ضد کرونا در طول آزمایشات پیش بالینی خود نویدبخش بوده است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل