نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاددانشگاهی نیازهای جامعه را در حیطه مأموریت​های خود برطرف کرده است

عبدالرحمان یزدی‌پور در گفت​وگو با ایسنا، با تبریک سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: فلسفه وجودی جهاددانشگاهی مبنی بر نیاز بوده و اکنون نیز این نیاز در بسیاری از حوزه​های اساسی کشور کاملا مشهود است.

وی افزود: امام راحل(ره) در آن برهه زمانی و آشفتگی​ها و نابسامانی​ها در دانشگاه​ها، بنیان این نهاد انقلابی را پی​ریزی کردند.

یزدی‌پور تصریح‌ کرد: مدیریت دانشگاه​ها در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و عرصه​های علمی و به‌ویژه فرهنگی، همواره بیانگر ضرورت موجودیت و نیاز به این مجموعه انقلابی بوده است. هم​اکنون نیز با توجه به بیانات مقام معظم رهبری حضور جهاددانشگاهی به عنوان مجموعه تأثیرگذار همواره مورد عنایت معظم له قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که توسعه فرهنگی و علمی کشور از مأموریت​های جهاددانشگاهی است، عنوان‌ کرد: همان‌طور که در اساسنامه جهاد آمده توسعه فرهنگی، توسعه علم و فناوری، تجاری​ سازی و همچنین ارائه خدمات تخصصی از جمله ارکان جهاددانشگاهی است که این حوزه​های کاری در تحقق برنامه​های پیشرفت کشور ضروری هستند.

معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان بیان‌ کرد: معمولا در کشورهای توسعه‌ یافته، توسعه فرهنگی علمی و تجاری​ سازی پژوهش​ها توسط سازمان​های چابک و عموما غیردولتی انجام می‌شود تا فارغ از محدویت و ضوابط صرف دولتی، در سریع​ترین فرایند در زمان ممکن مأموریت​های خود را به انجام برساند. به همین جهت در کشور سازمانی که بتواند این مأموریت​ها را به نحو مطلوب و مؤثری انجام ​دهد، می​تواند جهاد دانشگاهی باشد.

وی به اقدامات پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان اشاره کرد و گفت: این معاونت تلاش کرده در کنار فعالیت​های متنوع فرهنگی و آموزشی در حوزه پژوهش، فناوری و خدمات تخصصی در قالب گروه​های پژوهشی و پژوهشکده تکنولوژی تولید و همچنین مراکز خدمات تخصصی، فعالیت​های شاخص و چشم​گیری را انجام دهد.

یزدی​پور ادامه‌ داد: می​توان به انجام ده​ها طرح تحقیقاتی در حوزه‌های روانشناسی، آموزش سلامت، مهندسی شیمی، مکانیک، برق و کامپیوتر و همچنین بومی‌سازی قطعات زیادی در صنعت نفت و راه​اندازی مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروری، مرکز ارتقاء سلامت و مرکز ساخت مته​های حفاری در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان اشاره کرد.

معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان در پایان سالروز تأسیس جهاددانشگاهی را به تمام جهادگران به‌ویژه جهادگران استان خوزستان تبریک گفت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل