نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چگونه بفهمید کمبود منیزیم دارید؟

به گزارش سیناپرس به نقل از eatthis، منیزیم یکی از الکترولیت های ضروری است که هر روز در بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

محققان معتقدند که غذاهای فرآوری شده که بیشتر در رژیم غذایی غربی دیده می شود، از نظر منیزیم فقیر هستند و مصرف مداوم این قبیل غذاها منجر به کمبود منیزیم در بدن می شود. البته کمبود منیزیم در بدن به وضوح قابل تشخیص نیست و معمولا از نظر دور می ماند اما با شناختن نشانه هایی می توانید به کمبود این ماده معدنی در بدنتان پی برده و آن را جبران کنید.

خستگی: خستگی یکی از شایع ترین نشانه های کمبود منیزیم در بدن است. از آنجایی که این ماده معدنی نقش مهمی در تبدیل غذا به انرژی دارد، کمبود منیزیم ممکن است باعث احساس خستگی در شما شود.

ضعف: وقتی میزان منیزیم در بدن کاهش می یابد، سطح پتاسیم موجود در سلول های ماهیچه هم کم می شود. کمبود پتاسیم منجر به ضعف عضلانی می شود.

گرفتگی های عضلانی: از جمله نقش های مهم منیزیم کمک به آرام شدن ماهیچه ها بعد از ایجاد کشش در آنهاست. به گزارش سیناپرس، اگر بدنتان از کمبود منیزیم رنج می برد، ممکن است دچار گرفتگی ماهیچه ها شوید. این ماده معدنی حتی به انتقال عصبی هم کمک می کنند بنابراین، کمبود منیزیم حتی ممکن است دچار بی حسی، سوزن سوزن و صرع شود.

کاهش اشتها: محققان معتقدند که کاهش اشتها یکی از علائم اولیه کمبود منیزم به شمار می رود که فرد حتی ممکن است حالت تهوع و استفراغ را هم تجربه کند.

فشار خون بالا: منیزیم به ایجاد آرامش در عروق خونی کمک کرده و فشار خون را ژایین می آورد. اگر فشار خون شما بالاست، ممکن است یکی از دلایل آن کمبود منیزم در بدن  شما باشد. میزان پایین منیزیم خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری قلبی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

مصرف روزانه منیزیم چقدر است؟

به گفته پزشکان کلینیک کلولند، بزرگسالان به روزانه 400 میلی گرم منیزیم در رژیم غذایی روزانه خود نیاز دارند که می توانند آن را از منابع غذایی چون سبزیجات برگ سبز، آجیل و دانه های خوراکی، آووکادو و لوبیا کسب کنند. به گزارش سیناپرس، برای اطلاع از وضعیت این ماده معدنی در بدنتان، بهتر است چکاپ انجام دهید و در صورت پایین بودن میزان منیزیم، در کنار اصلاح رژیم غذایی، از مکمل ها هم استفاده کنید. 
 

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل