نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت قایقی که می تواند پرواز کند

به گزارش سیناپرس به نقل از دیلی میل، این قایق منحصربه فرد به نام Air Yacht (قایق هوایی) ساخت استودیوی طراحی ایتالیایی Lazzarini است که به تازگی تصاویری مفهومی از آن رونمایی شده است. 
ساختار خشک فیبر کربنی به لطف چهار ملخ برقی که با انرژی خورشیدی کار می کنند و نیز دو بالگرد مملو از هلیوم، می تواند با سرعتی حدود 60 گره حرکت کند و به این واسطه قادر به پرواز و شناور شدن روی آب است.

این قایق بادی به دلیل پر شدن بادگیرهای آن با گازهای سبک تر از هوا مانند هلیوم، در هوا باقی می ماند. 
هنوز مشخص نیست چه هزینه ای صرف ساخت این قایق هوایی شده است اگرچه محققان شرکت سازنده آن معتقدند که بودجه ساخت آن از سوی صاحبان خصوصی تأمین شده است. به گزارش سیناپرس، طول این ساختار خشک فیبر کربنی به حدود 150 متر و پهنای آن به 80 متر می رسد؛ در حالی که طول عرشه مرکزی و اصلی آن به 79 متر و پهنای آن به 10 متر می رسد.

بالگردهای دوقلوی این قایق هوایی حاوی 400 هزار مترمکعب هلیوم فشرده هستند که با 8 موتور چرخان متقابل حرکت می کند که هر کدام از باتری های فوق سبک و پنل های خورشیدی تغذیه می کنند. این قایق در بیش از 48 ساعت با حداکثر سرعت 60 گره و حدود 113 کیلومتردر ساعت می پیماید. 

این قایق هوایی به عنوان قایقی برای حمل و نقل عمومی برای مقاصد گردشگری طراحی نشده است و در حال حاضر دارای یک صاحب شخصی است که چشم انداز آن تکامل قایق بادبانی و هوایی بزرگ است. به گزارش سیناپرس، این قایق هوایی به لطف دو بالگرد بزرگی که هر دو دارای محفظه های مرکزی حاوی هلیوم است، برای مسافران غیرقابل دسترس است. 

در اطراف محفظه های هلیوم در بالگردها، سالن ها و سوئیت های خصوصی حاوی تخت ها و امکانات شستشو قرار دارد به طوری که مسافران می توانند چند روز را در قایق بادبانی هوایی در طول سفرهای طولانی بگذرانند. به گزارش سیناپرس، حدود 5 سوئیت برای مسافران در هر سمت بالن با چشم اندازهای چشمگیر تعبیه شده که از پنجره سوئیت ها می توان آسمان را مشاهده کرد. 

حتی یک سکو با دید وسیع و بدون پنجره در پشت هر بالگرد وجود دارد که به مسافران این امکان را می دهد که امواجی را مشاهده کنند که زیر آنها پاشیده می شود و به ارتفاع 1524 متری می رسد، تماشا کنند.

هر دو بالگرد با 4 پل از جنس کربن به بخش مرکزی متصل هستند که مسافران می توانند روی آن تردد کنند. 
بخش مرکزی به عنوان فضایی اشتراکی برای مسافران عمل می کند که می توانند روی آن جمع شوند، استراحت کرده و غذا میل کنند. به گزارش سیناپرس، در این قایق هوایی، با استقرار استخر شنا، سالن فرش شده و سالن پذیرایی بزرگ با تجهیزات لازم فضایی را برای مسافران فراهم کرده است. 
انتهای هر کدام از این بالگردها هنگام نشستن روی آب باد می شود تا راحت روی سطح آب شناور شود. این قایق هوایی با چرخش موتورها به سمت پایین هدایت شده و می تواند از طریق کاهش فشار هلیلوم و سیستم انفجاری لنگر روی آب شناور بماند. این قایق همچنین بی سر و صدا در آب با سرعت 5 گره حرکت می کند. 
مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل