سونامی اومیکرون در میان کودکان

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید نشان می دهد سویه اومیکرون بسیار مسری است و همه افراد در خطر ابتلا به آن قرار دارند ولی گزارش های جدید حاکی از رشد سونامی گونه این سویه در بین کودکان بوده و به نظر می رسد کودکان، قربانیان اصلی سویه جدید کرونا محسوب می شوند.
گزارش جدید وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که موارد جدید کووید-۱۹  در میان کودکان این کشور به بیش از ۵۸۰ هزار نفر در هفته گذشته رسیده است که این میزان از ابتلا نشان دهنده افزایش ۷۸ درصدی ابتلا به اومیکرون است.
دکتر مویرا سیلاگی (Moira Szilagyi) رئیس آکادمی بیماری های اطفال آمریکا در این رابطه گفت: از آنجایی که بسیاری از کودکان واکسینه نشده‌اند  یا برای واکسینه شدن خیلی کوچک هستند، این رده سنی بار نامتناسبی را از این بیماری به دوش می ‌کشند. این موضوع برای سیستم های بهداشتی یک چالش جدی محسوب می شود.
بر اساس این گزارش که از داده‌های پزشکی ایالت های مختلف این کشور استفاده می‌ کند، از زمان شروع همه‌ گیری، تقریباً هشت و نیم میلیون کودک آمریکایی به کرونا مبتلا شده و نزدیک به یازده درصد از این موارد در دو هفته گذشته رخ داده‌اند.
به گزارش سیناپرس، رئیس آکادمی بیماری های اطفال آمریکا در تکمیل توضیحاتش افزود: خبر خوب این است که ما نسبت به دو سال پیش خیلی بیشتر از این ویروس می دانیم و ابزارهای بیشتری برای مبارزه با آن در اختیار داریم. ما در حال حاضر بیماری و بهترین روش جداسازی و مراقبت از بیماران آلوده را درک می کنیم. به ماسک ها و سایر تجهیزات حفاظت فردی بهتری دسترسی داشته و از همه مهمتر  واکسن هایی داریم که حتی در مقابل سویه های جدیدی چون اومیکرون، محافظت قوی ایجاد می کند.
لازم به توضیح است در حالی که سویه اومیکرون افراد واکسینه شده و واکسینه نشده را آلوده کرده است، افرادی که واکسینه شده اند بسیار کمتر احتمال دارد به شدت بیمار شده یا در بیمارستان بستری شوند.
به گفته رئیس آکادمی بیماری های اطفال آمریکا، در حال حاضر میلیون ‌ها کودک و نوجوان واکسینه شده‌اند و داده‌های ایمنی در این رابطه اطمینان ‌بخش هستند. 

مترجم: رضوان خندان
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا