نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خرید تجهیزات تولید داخل در دستور کار محیط زیست

هلنا کعبی گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید کنندگان داخلی در حوزه پایش محیط زیست با هدف حداکثر بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود کشور از یک سو و کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از خروجی ارز از سوی دیگر در دستورکار دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست افزود: دراین ارتباط با ایجاد تعامل میان سایر دستگاه‌های در ارتباط با موضوع از جمله سازمان‌های ملی استاندارد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام‌های مثبتی برای بهره برداری از تجهیزات تولید داخی دارای استاندارد و حمایت از تولیدکنندگان انجام شده است.

وی ادامه داد: از اعتبارات تخصیصی سال جاری، دستگاه‌های سنجش ذرات دودکش، ایستگاه سنجش ذرات محیطی، فریز درایر، فلیم فوتومتر و اسپکتروفلوفوتومتر ساخت داخل خریداری و برای بهره برداری به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها اختصاص یافته است.

کعبی با بیان این که تجهیزات خریداری شده می‌تواند گام مهمی در نظارت و بهبود کیفیت زیست محیطی باشد، خاطر نشان کرد: سایر تجهیزات تولید داخلی که تاکنون موفق به اخذ تاییدیه سازمان ملی استاندارد نشده‌اند، مراتب برای استانداردسازی محصولات از طریق صندوق ملی شکوفایی و سازمان ملی استاندارد با هدف ایجاد زیرساخت های فنی لازم مورد پیگیری است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل