تست سواب گلو برای تشخیص کرونا مناسب نیست

به گزارش سیناپرس، در پی انتشار اخباری که در آن توصیه می شد برای تشخیص بهتر سویه اومیکرون باید از نمونه برداری گلو استفاده کرد، سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار می ‌دهد که سواب‌ هایی که با تست‌ های آنتی‌ ژن سریع کووید-۱۹  ارائه می ‌شوند، باید در بینی استفاده شوند نه در گلو.
این اخطار در واکنش به گزارش‌ هایی  مبنی بر این که برخی افراد از سواب ‌هایی که برای نمونه ‌گیری از بینی در نظر گرفته شده است برای نمونه‌ برداری از گلوی خود استفاده می ‌کنند و نتایج خود را در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #SwabYourThroat منتشر می‌کنند، صادر شد. 

خبری که نقض شد؛

نمونه گیری از بزاق دهان برای تشخیص امیکرون بهتر است

گفتنی است این روند پس از تحقیقات اولیه ای شروع شد که نشان داد بزاق ممکن است راه بهتری برای تشخیص نوع اومیکرون باشد. یکی از سخنگویان سازمان غذا و داروی ایالات متحده در این رابطه گفت: سازمان غذا و دارو توصیه می ‌کند که آزمایش ‌های کرونا باید به طور مجاز، از جمله پیروی از دستور العمل‌ های آن ها برای استفاده در مورد گرفتن نمونه برای آزمایش مورد استفاده قرار گیرند.

در این میان سازمان غذا و دارو به نگرانی‌ های ایمنی در مورد جمع ‌آوری سواب‌ های گلو اشاره کرده است، زیرا آن ها پیچیده ‌تر از سواب‌های بینی بوده و اگر نادرست استفاده شوند، می ‌توانند به بیمار آسیب برسانند. متخصصان توصیه می ‌کنند که سواب‌ های گلو توسط کارشناسان آموزش دیده یک مرکز مراقبت های بهداشتی جمع ‌آوری شود. 
به گزارش سیناپرس، نمونه برداری کرونا از طریق سواب گلو در برخی کشورها رایج است، اما اکثر آزمایش های کووید ۱۹  نیاز به نمونه بینی دارد.
در خاتمه گفتنی است استن ورموند، پزشک متخصص اطفال و اپیدمیولوژیست بیماری های عفونی در دانشکده بهداشت عمومی ییل، اعلام کرد: ممکن است در آینده مشخص شود که سواب گلو روشی موثر برای جمع آوری مواد برای آزمایشات است. اما این داده ها هنوز اثبات نشده است.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا