نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی روسیه از مهمترین ماموریت فضایی سال ۲۰۲۲

به گزارش سیناپرس، الکساندر سرگئیف، رئیس آکادمی علوم روسیه گفت: پرتاب کاوشگر لونا ۲۵ (Luna-25) و فرود برنامه ریزی شده آن در منطقه قطب جنوبی ماه، مهمترین رویداد علمی روسیه در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. بر این اساس مشخص می شود تمرکز مطالعات روسیه در سال جاری میلادی بر اکتشاف ماه بوده و این کشور قصد ندارد از رقبای سنتی خود در این حوزه عقب بیفتد.
سرگئیف در این رابطه تاکید کرد: پرتاب کاوشگر لونا ۲۵  اصلی ترین رویداد علمی روسیه در سال ۲۰۲۲ محسوب می شود و ما به طور جدی در نظر داریم اکتشافات ماه را ادامه دهیم. از دهه ۱۹۷۰ میلادی روسیه هیچ برنامه ای برای حضور در ماه نداشته و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.  
بر اساس بررسی های انجام شده توسط آژانس فضایی روسیه، مناسب ترین موقعیت برای پرواز به ماه، تابستان سال ۲۰۲۲ خواهد بود. رئیس آکادمی علوم روسیه در این رابطه تاکید کرد: من مطمئن هستم که این اتفاق خواهد افتاد. همه ما مطمئن هستم که به ماه پرواز خواهیم کرد و به آرامی و ایمن در منطقه قطب جنوب قمر زمین فرود خواهیم آمد.به گزارش سیناپرس،این عملیات  اولین فرود انسان در آن قلمرو خواهد بود.

گفتنی است که ستاره شناسان احتمال می دهند در این منطقه از ماه آثار و شواهد وجود آب شناسایی شود. سرگئیف در این رابطه به رسانه ها گفت: بر اساس برآورد های ما، منطقه قطب جنوب ماه، مساعدترین منطقه برای حضور آب است. وجود منابع آب اساسا برای اکتشاف ماه مهم است، زیرا هیچ مشکل بزرگی در زمینه تامین انرژی جهت ساخت سکونتگاه های آینده قمری وجود نخواهد داشت، در حالی که دریافت اکسیژن ضروری است. 

به گزارش سیناپرس، Luna-25 یک ماژول کاوشگر تحقیقاتی فضایی است که پرتاب آن برای جولای ۲۰۲۲ از فرودگاه فضایی ووستوچنی در خاور دور روسیه برنامه ریزی شده است. انتظار می رود که این ماژول کاوشگر روسیه را در قلمرو دهانه بوگوسلاوسکی در ناحیه قطب جنوبی آن پیاده کند. ماژول Luna-25 دارای ۹ دستگاه علمی نصب شده بر روی برد خود خواهد بود تا دانشمندان روسیه را قادر سازد تا خصوصیات قدیمی ترین سنگ های ماه را با جزئیات مطالعه کنند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل