نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سلامت دندان ها را جدی بگیرید

به گزارش سیناپرس، ایمپلنت دندان می تواند علاوه بر بهبود عملکرد جویدن غذا، مزایای متعددی در افزایش سلامت روحی و اعتماد به نفس افراد داشته باشد. در این گزارش به بررسی این موارد می پردازیم:

کاشت دندان ظاهر طبیعی شما را بازیابی می کنند

از دست دادن دندان ها می تواند تاثیر قابل توجهی بر ظاهر شما داشته باشد. بلافاصله پس از از دست دادن دندان، بسیاری از افراد متوجه می شوند که یک طرف صورتشان کمی متفاوت از طرف دیگر است.به گزارش سیناپرس، اگرچه می توان از دندان مصنوعی برای پرکردن این فضای خالی استفاده کرد، اما هرگز کاملاً شبیه دندان های طبیعی شما نخواهد بود. این موضوع می تواند تأثیر منفی بر تصویر شما از خود داشته باشد.

فردی که دندان های از دست رفته دارد ممکن است هنگام لبخند زدن یا صحبت کردن احساس خودآگاهی کند. با ایمپلنت دندان، دندان های شما دوباره طبیعی به نظر می رسند و می توانید از تصویر خود رضایت داشته باشید. هنگامی که با دندانپزشکان خانوادگی مشورت می کنید، آنها به شما می گویند که چگونه ایمپلنت های دندانی می توانند ظاهر دندان های دیگر شما را نیز تغییر دهند و موقعیت آنها را تغییر دهند تا ظاهر یک مجموعه کامل از دندان ها را ایجاد کنند. آنها همچنین می توانند با دادن ظاهری جوان تر به شما کمک کنند تا تصویر خود را بازیابی کنید.

 ایمپلنت های دندانی درست مانند دندان های واقعی شما کار می کنند

داشتن مجموعه ای کامل از دندان ها، از جمله دندان های آسیاب نیش و دندان های جلویی، به شما این امکان را می دهد که از تمام غذاهایی که دوست دارید استفاده کرده و در هر محیط اجتماعی احساس راحتی کنید. به گزارش سیناپرس، ایمپلنت های شما در طول زمان مانند دندان های طبیعی دچار پوسیدگی نمی شوند.

هنگامی که آنها در جای خود قرار می گیرند و بافت لثه اطراف ترمیم می شود، درست مانند دندان های طبیعی عمل کرده و شما نیازی به نگرانی در مورد آنچه می توانید یا نمی توانید بخورید نخواهید داشت. شما حتی می توانید از غذاهای متنوعی لذت ببرید که ممکن است به دلیل ترس از درد یا آسیب رساندن به دندان ها از آنها اجتناب کرده باشید.

ایمپلنت دندان به شما اجازه می دهند با اطمینان بیشتری صحبت کنید

تشخیص فردی که دندان طبیعی خود را ندارد آسان است. این افراد ممکن است هنگام حرف زدن زمزمه کرده، خیلی آهسته صحبت کنند یا از ادای برخی کلمات اجتناب کنند. همه اینها به این دلیل است که از صحبت کردن به دلیل فقدان دندان می ترسند.به گزارش خبرگزاریsinapress، اگر ایمپلنت دندان دارید، می توانید از لبخندی زیبا لذت برده و با اعتماد به نفس بیشتری صحبت کنید. ایمپلنت دندان تنها گزینه جایگزینی دندان است که به شما امکان می دهد ساختار طبیعی دندان خود را حفظ کنید. در نهایت با داشتن ایمپلنت، صدای شما بسیار طبیعی تر از زمانی است که دندان مصنوعی یا بریج دارید.

 میزان موفقیت ایمپلنت بیش از ۹۵ درصد است

پروتزهای سنتی اغلب اولین گزینه در مورد جایگزینی دندان هستند. به گزارش سیناپرس، متأسفانه، استفاده از ان ها آنها معمولاً راحت نبوده و می توانند صحبت کردن را دشوار کنند. میزان موفقیت برای پروتزهای سنتی فقط ۳۵ درصد بوده و این میزان موفقیت به این معنی است که احتمال بروز مشکلات و عوارض با پروتز دندان بسیار بیشتر از ایمپلنت های دندانی است.

همچنین لازم به ذکر است که پروتزهای مصنوعی در بهترین حالت فقط برای یک دهه دوام می آورند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد ایمپلنت دندان را انتخاب می کنند. تخمین زده می‌شود که ۹۵ درصد از ایمپلنت ‌های دندانی، پس از ۲۰ سال همچنان در جای خود ثابت خواهند بود. آنها به گونه ای طراحی شده اند که با استخوان فک شما ترکیب شوند، که این ویژگی آنها را پایدار و قوی می کند.

 لازم نیست نگران افتادن یا شل شدن آنها باشید.

یک دهان سالم مقدار خوبی بزاق در طول روز تولید می کند. ترکیبات بزاق می تواند دندان مصنوعی سنتی را تحت تاثیر قرار داده و باعث شود که آنها از جای خود خارج شوند. با این حال، ایمپلنت‌ های دندانی در جای خود ثابت هستند، بنابراین لازم نیست نگران شل شدن آنها باشید. این ویژگی به شما کمک می کند تا از موقعیت های ناخوشایند یا شرم آور که در آن هنگام غذا خوردن، صحبت کردن یا خندیدن، دندان مصنوعی شما بیرون می لغزد، اجتناب کنید.

ایمپلنت می تواند به بازیابی تصویر شما از خود کمک کند

داشتن دندان ها و لثه های سالم برای محافظت از سلامت کلی شما ضروری است. با این حال، برای بسیاری از افراد، داشتن دندان های سالم بر تصویر ذهنی آن ها از خودشان نیز تأثیر می گذارد. وقتی دندان‌ هایتان را از دست می ‌دهید، ، لبخند شما متفاوت به نظر می‌رسد و می‌تواند تأثیر منفی بر احساس شما نسبت به خودتان داشته باشد. کاشت ایمپلنت دندان به بازیابی لبخند و اعتماد به نفس شما کمک می کند.به گزارش سیناپرس، اگر می خواهید ظاهر و سلامت دندان های خود را بهبود ببخشید، ایمپلنت های دندانی گزینه ای عالی هستند.

آنها می توانند مجموعه ای کامل از دندان هایی با ظاهر طبیعی را به شما بدهند که درست مانند دندان های شما عمل می کنند. ایمپلنت های دندانی همچنین می توانند به محافظت در برابر سایر مشکلات مانند پوسیدگی یا بیماری لثه کمک کنند و البته، مزایای بسیاری برای سلامت روان وجود دارد که با بهبود سلامت دندان و بازگرداندن لبخند زیبای شما همراه است.

مترجم: رضوان خندان
منبع: whatispsychology

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل