تغییر رنگ خودرو با کاغذهای الکترونیک

به گزارش سیناپرس به نقل از techcrunch، نمایشگاه CES2022 امسال میزبان تازه ترین فناوری ها در حوزه خودرو بود که توانست شگفتی های زیادی را خلق کند. این نمایشگاه، مهم ترین رویداد فناورانه در دنیاست که در آن جدیدترین و نوآورانه ترن فناوری های جهان رونمایی می شوند. در این نمایشگاه، بزرگ ترین کمپانی های فناوری شرکت می کنند. 
از جدیدترین فناوری هایی که کمپانی BMW از آن در این نمایشگاه رونمایی کرده می توان به قابلیت تغییر رنگ خودرو اشاره کرد. در این خودرو، کاغذی الکترونیکی دور تا دور خودرو را فرا می گیرد و قادر است رنگ خودرو را بین سفید و سیاه تغییر دهد اما قرار است رنگ های بیشتری هم در آینده ایجاد شود و کاربران بتوانند برای رنگ خودو را طبق حالات روحی خود تغییر دهند. 


کمپانی BMW این کاغذ الکترونیک را با همکاری کمپانی  E Ink تولید کرده است. در این تغییر رنگ، تنها رنگ های سفید و سیاه با سایه هایی از رنگ خاکستری که مابین این دو رنگ است، ایجاد می شود. به گزارش سیناپرس، در این فرآیند تغییر رنگ که به فناوری الکترونیکی iX Flow’s نامیده می شود، هیچ انرژی ای مصرف نمی شود. 


نخستین هدف از این فناوری، دادن اختیار و انتخاب به راننده هاست تا بتوانند رنگ دلخواه خود را روی ماشین انتخاب کنند. آنها در هر بار استفاده از خودرو می توانند رنگ آن را عوض کنند. اما راننده همچنین می تواند سطح روشنی از رنگ سیاه را در یک روز آفتابی و یک نوع رنگ جذب کننده حرارتی روی بدن خودرو به کار ببرد

به عنوان مثال، این کار میزان انرژی موردنیاز برای سیستم الکتریکی خودرو و نیز مصرف سوخت و نیروی الکتریسیته را کاهش می دهد. به گزارش سیناپرس، در یک خودروی تمام الکترونیک که به فناوری تغییر رنگ مجهز باشد، تغییر رنگ مطابق با آب و هوا نیز می تواند به افزایش برد خودرو کمک کند. به عنوان مثال، استفاده از این فناوری می تواند از داغ شدن بیش از حد داشبورد جلوگیری کند.

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا