نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دعوت از طرح های زیست فناور به مشارکت با سرمایه گذاران حقیقی وحقوقی

به گزارش ایرنا، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی برای تحقق اهداف متعالی سند چشم انداز نظام درافق چشم انداز 1404 و به منظور دستیابی به 3 درصد از سهم بازار زیست فناوری (بیوتکنولوژی) جهان سعی در استفاده از بازار سرمایه برای توسعه زیست فناوری دارد. 

از همین رو، این ستاد در نظر دارد طرح های مناسب را در حوزه های کشاورزی، ابزار و تجهیزات، صنایع تخمیری، محیط زیست، نفت، واکسن و پزشکی، انتخاب کند و از طریق تهیه طرح امکان سنجی و متعاقبا معرفی به سرمایه گذاران علاقه مند به این حوزه و سایر پشتیبانی های معنوی و قانونی مورد حمایت قرار دهد. 

دراین ارتباط از سوی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، با سرمایه گذاران حقیقی وحقوقی نیز مذاکرات و توافقاتی صورت پذیرفته است.

براساس این گزارش، تامین منابع مالی برای اجرا یا توسعه طرح های تولیدی کالاها یا خدمات زیست فناوری، ایجاد یا توسعه بازارداخلی و صادرات محصولات زیست فناوری و بهره ور کردن زیرساخت ها، منابع انسانی و سرمایه های موجود کشور از طریق تجمیع و یکپارچه سازی در مسیر تحقق اقتصاد دانش بنیان، سه هدف عمده در این فراخوان است.

حمایت های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ازطریق تهیه طرح امکان سنجی و معرفی طرح های برتر حوزه های مختلف زیست فناوری به سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی است، سرمایه گذاران از طریق سرمایه گذاری خطر پذیر (venture capital)، تاسیس شرکت مشارکتی یا افزایش سرمایه ومشارکت در سهام شرکت موجود عمل خواهند کرد.

براساس این گزارش، در مرحله اول، طرحها فرصت دارند تا تاریخ1/6/1394 به نشانی ایمیل bio-companies@biodc.isti.ir ارسال شوند، طرح های ارسالی در ستاد مورد ارزیابی قرار می گیرند و برای طرح های منتخب، توسط ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، طرح امکان سنجی اولیه(PFS ) تهیه خواهد شد و با توافق مجری طرح به یکی از سرمایه گذاران مورد تایید ارسال خواهد شد. 

در مرحله بعدی، مذاکرات بین مجری و سرمایه گذار انجام خواهد شد و در صورت توافق طرفین، فعالیت مشترک صورت خواهد پذیرفت، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فراخوان و دریافت فرم فراخوان، می توانند با شماره 83532930 یا به وبسایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (biodc.isti.ir ) مراجعه کنند. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل