نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است

به گزارش سیناپرس، سرطان دهانه رحم، سرطانی است که سالانه جان هزاران نفر را در سطح جهان می گیرد. به گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان دهانه رحم تنها سرطان زنانه است که می توان از آن پیشگیری کرد. 

متخصصان خاطرنشان کردند : بهترین راه برای جلوگیری از بیماری فوق، این است که مطمئن شوید واکسن های ویروس پاپیلومای انسانی را دریافت کرده اید.
دکتر جیمز آیکینز (James Aikins)، رئیس انکولوژی زنان در موسسه سرطان روتگرلز در نیوجرسی نیوبرانزویک در این رابطه گفت: تقریباً تمام سرطان های دهانه رحم از HPV سرچشمه می گیرد که ابتدا باعث ایجاد سلول های پیش سرطانی می شود.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توصیه می کند که دختران دو دوز واکسن HPV را در سنین ۱۱ تا ۱۲ دریافت کنند. تزریق این واکسن را می توان از سن ۹ سالگی شروع کرد. این واکسن همچنین برای بزرگسالانی که تا سن ۴۵ سالگی هنوز آن را تزریق نکرده‌اند، تایید شده است. بر اساس پژوهش های انجام شده تزریق واکسن HPV در سنین پایین‌ تر بهتر عمل می‌ کند.
به گزارش سیناپرس، در صورتی که این واکسن در دسترس نباشد، برای محافظت از خود، باید به طور منظم آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش HPV انجام داد که می تواند تغییرات پیش سرطانی را در سلول هایی که در نهایت می تواند به سرطان دهانه رحم تبدیل شود، تشخیص دهد. به گفته دکتر آیکینز، غربالگری معمولا برای زنان ۲۱ تا ۶۵ ساله انجام می شود، اما می تواند متفاوت باشد.
در کنار این موارد، انتخاب های سبک زندگی و برنامه معاینه معمول با پزشک زنان می تواند به پیشگیری از سرطان دهانه رحم کمک کند.

به گزارش سیناپرس، داشتن وزن مناسب و اجتناب از چاقی، فعالیت بدنی خوب، رژیم غذایی سالم و پرهیز از کشیدن سیگار و داشتن بهداشت جنسی به شکل حفظ یک شریک جنسی و استفاده از کاندوم می تواند در پیشگیری از این بیماری مفید باشد. به گفته انجمن سرطان آمریکا، استفاده از کاندوم می تواند میزان عفونت HPV را تا حدود ۷۰ درصد کاهش دهد.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل