نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

در ماه خبری از موجودات فضایی نیست

به گزارش سیناپرس، به گفته مرکز اکتشاف ماه و برنامه فضایی اداره ملی آژانس فضایی چین، Yutu-2، فرودگر و کاوشگر Chang'e-4، تا نیمه شب پنجشنبه حدود هزار و چهار متر روی  ماه سفر کرده است. 
آژانس فضایی چین اعلام کرد ماه نورد Yutu-2، یا Jade Rabbit-2، در قالب پروژه اکتشاف ماه این کشور یعنی پروژه کاوش Chang'e-4 توانست بیش از یک کیلومتر روی سطح ماه حرکت کرده و اطلاعات ارزشمندی از سطح قمر زمین تهیه کند. این ماه نورد همچنین تصویری مبهم اما جذاب را در حدود ۸۰ متری محل ماموریت خود در طول سی و ششمین روز این عملیات ثبت کرد.

گفتنی است که پیش از این انتشار تصاویر آژانس فضایی چین از سطح ماه با واکنش های متعددی همراه بوده و اظهار نظرات علمی و غیر علمی مختلفی نیز در این رابطه در شبکه های مجازی مطرح شده است. بر این اساس شی مکعبی در افق شمالی این تصویر دیده می شود که در کنار یک دهانه ناشی از برخورد شهاب سنگ با سطح ماه قرار دارد.

این تصویر باعث ایجاد بحث های داغ در شبکه های اجتماعی شده بود و بسیاری از افراد غیر متخصص آن را به موجودات فضایی و تمدن های بیگانه نسبت داده بودند. بر اساس اطلاعات جدیدی که روز گذشته توسط آژانس فضایی چین منتشر شد مشخص شد هنگامی که ماه نورد  Yutu-2 در نهایت به فاصله ده متری از شی مرموز رسید، دوربین پانورامای روی این کاوشگر، عکس های رنگی جدیدی از شی جنجالی فوق گرفت.

با توجه به این تصاویر، محققان تشخیص دادند که این شی ممکن است یک سنگ باشد که خیلی تصادفی شبیه به یک خرگوش است.به گزارش سیناپرس، کاوشگر Chang'e-4 که در هشتم دسامبر ۲۰۱۸ به ماموریت اعزام شد، اولین فرود نرم را روی دهانه فون کارمان در حوضه قطب جنوبی-آیتکن در سمت مخفی و دور ماه در سوم ژانویه ۲۰۱۹انجام داد.

باید توجه داشت که یک روز قمری برابر با چهارده  روز در زمین است و یک شب قمری نیز به همین اندازه طول می کشد. در حال حاضر کاوشگر یوتو-2 در سی و هشتمین روز قمری ماموریت خود بوده و در وضعیت خوبی قرار دارد.
به گفته این مرکز، انتظار می ‌رود که کاوشگر ماه نورد چینی، این سنگ را از نزدیک بررسی کرده و در مرحله بعد دهانه برخوردی بزرگ پشت سنگ را در روز بعدی قمری شناسایی کند.

مترجم: مریم عالمی
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل