نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فناوری جدید هیوندای به کمک رانندگان می آید

به گزارش سیناپرس، مجموعه هیوندای موبیس، تامین‌ کننده قطعات خودرو شرکت هیوندای، در نمایشگاه فناوری CES در لاس وگاس از یک جفت خودرو مفهومی متحرک به نام M.Vision Pop رونمایی کرد که تحسین منتقدین را برانگیخته است. این خودروها با باتری الکتریکی و سلول سوختی هیدروژنی حرکت کرده و با دارا بودن چرخ‌ های متحرک غیرعادی با قابلیت چرخش ۹۰ درجه به یکی از خودروهای پر سر و صدای این نمایشگاه تبدیل شده اند.


این دو خودرو برای اولین بار در سال گذشته به نمایش درآمدند و به شکل خودروهای جعبه ای فشرده و با فناوری پیشرفته خودران هستند. در حالی که گروه خودروسازی هیوندای در حال کار روی وسایل نقلیه متحرک عمومی خودران است، هر دو نسخه این خودرو با نام های M.Vision Pop و M.Vision 2GO با هدف نمایش فناوری، سیستم ها و قطعاتی که هیوندای موبیس در حال توسعه آن ها است، در نظر گرفته شده اند.

این فناوری های پیشرفته شامل سیستم ماژول الکترونیکی شرکت هیوندای می شود، فناوری ویژه ای که هیوندای موبیس از زمانی که نسخه اولیه آن برای نخستین بار در نمایشگاه فن آوری لاس وگاس سال ۲۰۱۸  به نمایش گذاشت، در حال توسعه و پیشبرد آن است.

به گزارش سیناپرس، این فناوری، سیستم‌ های فرمان، ترمز، تعلیق و رانندگی را در یک چرخ ادغام می ‌کند که باعث حذف نیاز به اتصال مکانیکی بین قطعات خواهد شد. هیوندای موبیس ادعا می کند که ماژول الکترونیکی به کار رفته در این سیستم، امکان استفاده بهتر از فضای داخلی خودرو و چرخش ۹۰ درجه  و در محل چرخ ها را فراهم می کند. این خودرو قادر به چرخش ۳۶۰ درجه و رانندگی جانبی نیز بوده که هیوندای موبیس معتقد است کارهایی مانند پارک کردن را برای خودروهای هوشمند آینده بسیار آسان ‌تر خواهد کرد.

گفتنی است از آنجایی که این سیستم برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ نمایش داده شد، هیوندای موبیس یک ECU جدید را برای نمونه های جدید خود توسعه داده است که امکان کنترل بیشتر خودرو را فراهم می کند. این شرکت اکنون در حال بررسی قابلیت اطمینان و امنیت خودروهای فوق قبل از مطالعه امکان سنجی برای تولید انبوه آن ها است. هیوندای تخمین زده است که این سیستم تا سال ۲۰۲۳روی یک شاسی نصب خواهد شد و تا سال ۲۰۲۵ سیستم  رانندگی خودکار آن قابل ارائه خواهد شد.

هیوندای موبیس جزئیات فنی دیگری از خودروهای M.Vision Pop و M.Vision 2GO منتشر نکرده و لی به نظر می رسد هر دو خودرو برای استفاده از فرمان تاشویی طراحی شده اند که این شرکت اخیراً به نمایش گذاشته است.به گزارش سیناپرس،قبلاً گفته شده بود که M.Vision Pop برای  پلتفرم مفهومی فوبیلیتی طراحی شده که مخفف تلفن و تحرک است، زیرا این خودرو با اتصال تلفن هوشمند به فرمان خودرو کار می کند.
در حال حاضر بازدیدکنندگان از نمایشگاه لاس وگاس می توانند  تا در فضای مجازی متاورسJoytown Metaverse به سواری با این محصول بپردازند. 

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل