به گزارش سیناپرس، شرکت خودروساز سوئدی ولوو تایید کرد که فناوری رانندگی بدون نظارت را در محصولات خود مورد استفاده قرار خواهد داد. این فناوری که Ride Pilot نام دارد، ابتدا در ایالت کالیفرنیای آمریکا که به خاطر آینده نگری در رابطه با رانندگی خودران شهرت دارد، در دسترس قرار گرفته و انتظار می رود تا اواسط سال جاری میلادی آزمایش ها در آنجا آغاز شود.
ولوو همچنین اعلام کرد زمانی که این فناوری برای استفاده در بزرگراه ها تأیید شد، آن رابه عنوان یک فناوری جدید و اضافی برای شاسی بلندهای الکتریکی خود در نظر گرفته و این محصولات جایگزینی غیرمستقیم برای مدل محبوب XC90 قبل از عرضه در سایر خودروهای برقی خواهد بود. هدف از این حرکت «آزاد کردن زمان بیشتر برای مشتریان و راحت تر کردن رانندگی با ولوو» است.
ولوو، که پیشگام اولیه سیستمهای کمکی رانندگی و فناوری خودروهای خودران بود، از به روز رسانی های نرم افزار هوایی همراه با مجموعه ای از حسگرهای پیشرفته استفاده می کند. این برنامه هوشمند رانندگی توسط شرکت نرم افزار رانندگی خودکار Zenseact به همراه توسعه دهندگان داخلی ولوو و همچنین توسعه دهندگان Luminar، یکی از شرکای فناوری این شرکت، توسعه یافته است. به گزارش سیناپرس، مجموعه هوشمند خودران ولوو شامل بیش از ده ها دوربین حسگر، از جمله سنسور لیدار Iris Lidar Luminar است که با نرم افزار توسعه یافته همکاری نزدیک دارد.
در حالی که ترکیب نرم افزار- حسگر از روز اول روی شاسی بلند الکتریکی جدید نصب می شود، ولوو گفت که این فناوری تنها زمانی در دسترس مشتریان قرار میگیرد که پروتکل راستی آزمایی و آزمایش دقیق را انجام دهد. این استانداردها شامل اعتبار سنجی فناوری به عنوان یک فناوری ایمن برای استفاده در شرایط مختلف است.
به عنوان بخشی از این فرآیند تأیید، قبل از اینکه آزمایش در کالیفرنیا آغاز شود، ولوو در حال آزمایش این فناوری در سوئد و جمع آوری دادهها در سراسر اروپا و ایالات متحده است.
به گزارش سیناپرس، این شرکت در رابطه با سیاست فوق توضیح داد که آب و هوا، شرایط ترافیکی و چارچوب قانونی در کالیفرنیا، محیط مساعدی را برای رانندگی هوشمند فراهم میکند.
مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: autocar