نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تویوتا محصولاتش را به طور دوره ای بازسازی می کند

به گزارش سیناپرس، آگوستین مارتین، رئیس و مدیر عامل تویوتا جی بی، اولین جزئیات فرآیند جدیدی را که تویوتا به عنوان بخشی از زیر مجموعه نام تجاری جدید متحرک و متمرکز بر ناوگان خود، یعنی Kinto اجرا خواهد کرد، ارائه داد. وی در این رابطه گفت: ما باید نگاهمان به زندگی را هم برای وسیله نقلیه و هم برای مشتری گسترش دهیم. من فکر می کنم ما با چرخه های معمول دو تا سه ساله که در استفاده از خودرو که بسیار محبوب هستند، آشنا باشیم اما باید از آن چرخه دو تا سه ساله استفاده از یک خودرو فراتر رفته و بتوانیم چرخه های دوم و سوم را هم ایجاد کنیم.

این طرح با هدف حمایت از محیط زیست، کاهش مصرف مواد و همچنین افزایش عمره و بهره وری خودروها اجرایی شده و تویوتا به منظور افزایش زمان تماس خود با مشتریان حداقل تا ده سال، خودروها را پس از اولین چرخه استفاده به کارخانه برمی‌گرداند و آنها را با بهترین استاندارد، بازسازی می‌ کند تا اطمینان حاصل شود که از این خودرو طی دومین چرخه نیز استفاده می ‌شود. به گزارش سیناپرس، بر این اساس تا حد امکان تلاش می شود بازسازی به نوعی انجام شود که کاربر احساس کند وسیله نقلیه جدیدی دارد.

به گفته مارتین، هر کسی نیز می‌تواند این فرآیند را قبل از سومین چرخه استفاده انجام دهد و پس از آن تویوتا تلاش‌های خود را بر بازیافت بهینه ‌تر خودروها تا حد امکان متمرکز خواهد کرد.

در حالی که جزئیات فرآیند پایان عمر خودروها بر اساس این طرح هنوز مشخص نشده است، مارتین اشاره کرد که تمرکز بر جلوگیری از اتلاف و کاهش اثرات زیست محیطی تولید خودروی جدید خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که  چگونه باید این خودروها را بازیافت کرد؟ اعلام کرد: ما باید بتوانیم از قطعات مختلفی که ضروری بوده و شاید بتوان برای خدمات دیگر استفاده کرد، دوباره استفاده کنیم. این موضوع نیز بسیار مهم است که  چگونه باتری ها را بازسازی و دوباره از آنها استفاده کرده و در صورت لزوم آنها را بازیافت کنیم؟ به گزارش سیناپرس، یکی از دیگر چالش های طرح فوق، حل این سوال است که چگونه بخشی از مواد را برای وسیله نقلیه جدیدی که قرار است در کارخانه ساخته شود، استفاده کنیم؟در خاتمه گفتنی است تاکید تویوتا بر رضایت مشتری و دوام خودرو به اولین تولید BEV، bZ4X، که در اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه می شود، گسترش می یابد. این خودرو دارای باتری 71.4 کیلووات ساعتی است که برد ۴۵۰ کیلومتری را ارائه می دهد، تویوتا مدعی است که این باتری ها تا ۹۰ درصد از ظرفیت قابل استفاده خود را پس از 10 سال استفاده حفظ خواهند کرد.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل